«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Линів Оксана
«Мені казали, що потрібно народитися в штанях, аби стати диригентом»
Історія успіху львівської диригентки Оксани Линів
2 грудня 2018, неділя
Поширити у Facebook

«Теорія Великого Виклику» – проект про неймовірних людей, які, незважаючи на життєві обставини чи труднощі, реалізовують свої мрії та ідеї, змінюють себе і змінюють світ. Це історії українців, які надихають, мотивують, доводять своїм прикладом, що ризик, наполеглива праця й любов до власної справи – найкращий капітал для успішного старту. Кожен герой – це унікальна історія, це приклад, як іти вперед та досягати поставленої цілі. В ефірі щопонеділка, о 18:30, на 24 каналі.

ZAXID.NET публікує історію успіху диригентки світових сцен зі Львівщини Оксани Линів.

***

За свою понад двадцятирічну музичну кар’єру Оксана Линів диригувала в Одеській і Мюнхенській операх, продовжує обіймати посаду головного диригента опери у Ґраці (Австрія), будучи першою жінкою, якій це вдалося, а також керує молодіжним оркестром України. Попереду у неї – роздуми про контракти з іншими європейськими та світовими оперними театрами, відтак насичена творча праця.

Все не тільки для власного саморозвитку, як переконує музикантка, а й тому, щоб світ чув і пізнавав українську музику.

А почалося все з конкурсу молодих диригентів імені Ґустава Малера, де Оксана увійшла до трійки найкращих учасників. «У Львові побутувала думка: для того, аби стати диригентом, потрібно «народитися у штанях». Тому я розуміла, що втрачати нічого і я маю досягнути перемоги будь-якою ціною», – розповідає наша героїня.

«Мені сказали: «Можете навіть не пробувати, заявку і так не розглянуть»

Народившись у містечку Броди в сім’ї музикантів, Оксана Линів недовго роздумувала над своїм професійним майбутнім та пішла по слідах батька й матері (батько – керівник народної хорової капели «Боян» у Бродах – ред.).

«Перші її, так звані, музичні навчання, були у півтора-два рочки на колінах у тата. Вони співали дитячі пісеньки та коломийки. А потім моя донька була солісткою в ансамблі свого дідуся», – пригадує мама Оксани Ольга Линів.

Рідна місцевість зі своєю багатою природою, творча атмосфера в родині, як пояснює Оксана, стали для неї своєрідною криницею. З неї диригентка і досі може черпати натхнення й енергію, де б не виступала.

«Без мого міста і родини я не стала би такою, якою є зараз», – переконана вона.

Попри те, що майже ніхто не вважав професію музиканта престижною, ба більше – перспективною, Оксана вступила до Дрогобицького музичного училища, а згодом і до Львівської музичної академії. Але один лише диплом не давав гарантії на працевлаштування.

«Я почала наполегливо думати, як шукати перспективи, передовсім для саморозвитку. Одного разу мені трапився буклет про те, що в Бамберзі (Німеччина) проводитиметься міжнародний конкурс імені Ґустава Малера.

Першою фразою, яку я почула від нашого завідувача кафедри Юрія Луціва, була: «Можете навіть не пробувати! Вашу заявку і так ніхто не розгляне, адже приймають тільки учасників з Євросоюзу». Коли я прочитала, що для участі в змаганні потрібно лише відзняти та вислати десятихвилинне відео диригування й подати аплікацію, то зрозуміла, що повинна зробити це», – пригадує Оксана Линів.

Як виявилося пізніше, спробувала вона недарма і то ще з яким тріумфом! Адже серед майже півтисячі учасників, які брали участь в конкурсі, Оксана потрапила до трійки найкращих. Після перемоги її запросили до Німеччини, повністю покривши витрати на навчання там. Саме тоді і розпочалася блискуча кар’єра молодої та перспективної диригентки.

«Зателефонував диригент Баварської опери і спитав, чи справді я хочу стати асистенткою в Мюнхені, покинувши посаду диригента в Одесі»

Оксані Линів хотілось якомога швидше пройти всі етапи становлення, здобути авторитет і повернутись в Україну. Після рідних Бродів, як зізнається вона, її улюбленим містом став Львів.

«Асоціація моїх перших років там – це самотність і творчість, це блукання вуличками, поміж мурів та стін. Мені здається, що ти або дуже сильно закохуєшся в це місто і воно стає для тебе магнітом на все життя, або відчужує. Зі мною відбулося перше і потім моєю найбільшою мрією було повернення саме до Львова», – ділиться жінка.

Далі на 5 років рідною їй стала Одеса (від 2008 по 2013 рік – ред.). Завдяки своїй активності, в тамтешньому театрі Оксана Линів диригувала репертуарні опери (Руджеро Леонкавалло «Паяци», Дмитро Бортнянський «Алкід», Людвіг Мінкус «Дон Кіхот» тощо), а також ініціювала власні проекти.

«Стосунки диригента й оркестру – це тонка річ, свого роду інтимна. Тому дуже важливо володіти харизмою: за короткий час ти повинен завоювати в музикантів повагу. Навіть у тих, кого ти бачиш вперше», – пояснює Оксана Линів.

Однак престижну посаду диригента вона вирішила змінити на місце асистента в Мюнхенській (Баварській) опері (тоді там диригував Кирило Петренко). «Перед від’їздом мені зателефонував директор цієї опери і запитав, чи дійсно я хочу таке зробити, бо в Одесі я диригувала близько десяти вистав щомісяця. А посада асистентки означала: не диригувати жодного такту музики впродовж року. Але я сказала, що Баварська державна опера входить до сімки найвідоміших театрів світу і що там працював мій кумир – легендарний диригент Карлос Кляйбер», – розповідає Оксана.

Тому навіть просто поїхати туди означало для диригентки багато. І після завершення роботи в Мюнхені Оксану Линів почали запрошувати на посаду головного диригента на інші європейські сцени. Однією з таких була опера в австрійському місті Ґрац.

«Після того, як ми виконали симфонію Бетховена №7, нам аплодували десять хвилин!»

Для того, щоби стати головним диригентом другої після Відня оперної сцени Австрії, потрібно було перемогти у складному конкурсі. Семеро претендентів на посаду диригували вистави, не маючи до того жодної репетиції та не знайомлячись з оркестром. І це при переповненому залі! І знову музичне змагання виграє Оксана Линів.

«У той день вона зателефонувала своєму татові, в якого був День народження. Розмовляючи з ним, Оксана сказала, що перемогла в конкурсі й хоче цим його привітати», – пригадує мама Ольга Линів.

Зараз Оксана Линів продовжує працювати головною диригенткою опери в Ґраці, її контракт там закінчується 2020 року: «Я постійно отримую запрошення на престижні місця. І так виглядає, що не зможу далі залишатися тут. Напевно, просто захочу декілька років бути вільною, подорожувати та виступати – виступати настільки багато й активно, наскільки мені дозволить графік. Ще один проект, яким живу – створений мною у 2017 році молодіжний оркестр України (YSOU), що в ньому грають 70 музикантів. На фестивалі в Берліні, вже після першого твору, наш оркестр зірвав овації, а по тому, як ми виконали симфонію Бетховена №7, нам аплодували з хвилин десять! Це був зворушливий момент для всіх юних оркестрантів. Я ж пишаюся, що можу бути лідером, який активно обмінюється своїм досвідом та здатний розділити спільний успіх».

Додамо, що Оксана Линів є співзасновницею та арт-директоркою мистецького фестивалю «Lviv Mozart», який відбувається у Львові з 2017 року.

«Якщо зараз у вашому серці пломеніє мрія і вона не дає змиритися з теперішніми обставинами, вірте їй, не бійтеся її любити та говорити про неї. Можливо, навколо якраз є люди, які можуть вас почути й допомогти вам реалізувати це бажання».


Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Zaxid.net



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine