Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Линів Оксана
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
5 квітня, п'ятниця
Поширити у Facebook

Найвідоміша та найтитулованіша українська диригентка Оксана Линів пояснила, чому Україні не вдасться "скасувати" виконання творів російського композитора Чайковського в усьому світі.

Але можна натомість повернутись до його етнічного походження та "українізувати" його та багатьох інших композиторів, твори яких вважаються світовою класикою.

Своїми думками Оксана Линів поділилась в інтерв'ю Укрінформу.

"Справа в тому, що Чайковський залишається одним із найпопулярніших композиторів у світі. Незалежно від нас. І це не я вигадала. Це об'єктивний світовий рейтинг, який базується на підрахунках кількості відвідин концертів, прослуховувань записів і т.д. Я думаю, що для нас, для українців, буде набагато вигідніше, власне, говорити про українську складову в творчості Чайковського. Про його "українську частину", як про це наголошували, до речі, видатні українські композитори Лисенко та Людкевич", - розповіла вона.

Як приклад, диригентка навела картину відомого французького імпресіоніста Едгара Дега в музеї "Метрополітен" в Нью-Йорку. На ній зображена танцювальна пара, яка виконує танець гопак: "Раніше ця картина була підписана Dancers in Russian Costumes ("Танцюристи в російських костюмах"). Зараз її переназвали на "Танцюристи в українських костюмах". Тобто картина французького автора висить в Америці, й українські представництва зараз добилися того, щоб її коректно назвали. Українське походження авторів уже вказується під полотнами Куїнджі, Рєпіна та Малевича".

На її думку, те ж саме треба робити і з творами Чайковського.

"Друга симфонія Чайковського була названа "Малоросійська". Це був такий час, ми не мали своєї державності, й такою назвою називали ту частину України, яка входила до російської імперії. Зараз ми повинні би були добиватися того, щоб її переназвали, і я абсолютно впевнена, європейські видавництва на це погодилися б. Цей твір має називатися "Українською симфонією" і він побудований на українських темах", - каже Линів.

Диригентка вважає, що світові потрібно розповідати також, що, зокрема, Стравінський та Прокоф'єв також зовсім не стовідсоткові росіяни, і що без українських коренів та українського впливу на цих геніїв не було б створено багатьох музичних шедеврів.

"У Стравінського обоє батьків були з України, і він народився в Росії тільки тому, що Федір Стравінський, видатний український бас, був солістом Маріїнського театру в Петербурзі, й Ігор Стравінський вже народився там. Проте щоліта він приїжджав до Устилугу на Волині. Усі знають балет "Весна священна". Перша тема фаготу, з якої починається твір, взята з української прадавньої веснянки. І Стравінський писав "Весну" в Устилузі, надихаючись українською природою, вивчаючи архаїчні звичаї", - розповіла Линів.

Оксана Линів - перша жінка на посаді музичного директора в історії Італії, зокрема в Teatro Comunale do Bologna, Болонья. Перша диригентка відомого Байройтського оперного фестивалю. Засновниця та художня керівниця фестивалю LvivMozArt, засновниця та головна диригентка Молодіжного симфонічного оркестру України/YsOU.

Як повідомляв Укрінформ, українська диригентка Оксана Линів візьме участь у постановці опери Чайковського "Євгеній Онєгін" у Дрездені у 2025 році.


Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Укрінформ



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine