"Кіт у чоботях" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Тараненко Оксана
Шевченко Юрій Валентинович
"Кіт у чоботях"
Режисерка-постановниця вистави Оксана Тараненко - про майбутню прем'єру
6 жовтня 2023, п'ятниця
Поширити у Facebook

28 та 29 жовтня у Національній опері України відбудеться довгоочікувана прем'єра дитячої опери "Кіт у чоботях".

Проєкт, який три роки тому започаткував художній керівник опери Анатолій Солов'яненко, мав достатньо довгий шлях до сцени: раптово пішов у засвіти автор музики, відомий театральний композитор Юрій Шевченко, потім постановку на деякий час призупинила війна...

Відновивши роботу, театр не відмовився від планів на казкову котячу історію навіть в умовах воєнного стану. І навіть більше: вирішив урізноманітнити режисерські почерки.

Залишившись художнім керівником проєкту, Солов'яненко запросив до співпраці талановиту кіно-, теле- й театральну режисерку Оксану Тараненко.

З нею, відшукавши момент між репетиціями, і поспілкувалася редакція сайту Національної опери України.

- Пані Оксано, крайні Ваші театральні постановки - "Запорожець за Дунаєм" у Львівській опері та "Катерина" у Одеській - це надзвичайно успішні та серйозні роботи для дорослого глядача, і раптом - дитячий спектакль. Чим Вас зацікавила пропозиція нашого театру?

- Тут спрацювали одразу кілька чинників. Окрім того, що від роботи зараз не відмовляються (посміхається), назву найголовніші. "Кіт у чоботях" - це прогнозований, стовідсотковий хіт, "родючий ґрунт" для режисера.

Тож, красно дякую за довіру. По-друге, згадуючи те задоволення, яке я кілька років тому отримала в процесі підготовки прем'єри "Джанні Скіккі" у Національній опері України, відчула, що дуже хочу повторення цих неймовірних емоцій. Тим більше, що команда постановників - це реально команда мрії.

- Драматургія "Джанні Скіккі" побудована так, що всю увагу, читай -виставу, на собі тримають солісти. "Кіт" привів із собою багато люду: хор, балет...

- Саме так. У мене вже відбулося повноцінне знайомство з дивовижним хором Національної опери України. Опановуємо разом і музику, і рух. Крім того, буде балет, багато костюмів і безліч переодягань. Усіляко триматимемо дитячу увагу.

- До початку інтерв'ю Ви обмовилися, що вперше приступаєте до роботи тоді, коли підготовчий період вже практично завершився. Для Вас як для режисера це полегшує задачу чи навпаки?

- Можливо це і створило б для мене певні проблеми, якби не чудовий склад постановників. Ці імена уособлюють якість і професійність зробленого. Чого варта тільки мій кумир, геніальна Марія Сергіївна Левитська. Це абсолютний подарунок долі, я просто купаюся в її ідеях.

На превеликий жаль, більше нема з нами Юрія Шевченка. Вірю, що тепер він - наче Янгол-охоронець нашого спектаклю. Його думки майстерно буквально "зчитує з листа" диригентка-постановниця Алла Кульбаба.

24/7 на зв'язку зі мною Микола Бровченко - відомий сценарист, рекламіст, есеїст, автор віршованого лібрето "Кота".

- Автор проєкту, Анатолій Солов'яненко, заклав основу: вибрав з казки те, що має увійти до опери, розбив на дії, картини, позначив дійових осіб. Цей етап передував подальшій кропіткій праці з композитором і лібретистом. Ви як режисер продовжуєте роботу з літературним джерелом, але вже на сцені. Складається враження, що це практично безкінечний процес. Чому так відбувається?

- Першопрочитання твору - складна штука. Під час мізансценічних репетицій стає зрозуміло, що матеріал треба правити, і тому може бути безліч причин.

Наприклад, тут не вистачає часу на перевдягання, тут не рухається сюжет, тут загублена мотивація, а тут незручна теситура для голосу...

Тому і триває цей захопливий, живий, творчий і, головне, злагоджений процес, у який інтегровані абсолютно усі цехи театру.

- Кіт у Чоботях - особа авантюрна. Цей ввічливий симпатичний хитрюга, Людожер, Маркіз, Принцеса - усе залишиться таким, як у Шарля Перро, чи на глядачів очікують трансформації образів головних героїв?

- Наша казка - про вигадливість, кмітливість, гнучкість, вміння знайти вихід із будь-якої ситуації і, звісно, доброту. Ми постаралися зробити більш зрозумілою для сучасних дітей старовинну систему ієрархії суспільства, а от "повчальні висновки" вони зроблять самі або з батьками.

Герої нашого "Кота" на кожну ситуацію мають свою відповідь, свою режисерську "фішечку". Спойлерити не буду, але усі, хто грає у цій опері, отримують надзвичайне задоволення.

В нас дуже веселі, креативні репетиції. Чесно кажучи, справжній балаган. Такою і має бути дитяча вистава.





Автор: Ярослава Барінова
Фото: Олександра Злуніцина
Композитори:Юрій Шевченко
Діячі мистецтв: Оксана Тараненко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: Національна опера України



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101.jpg