Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Свалявчик (Цанько) Вікторія Василівна
Диригентка Вікторія Свалявчик-Цанько: «Музика — це любов. А любов’ю треба ділитися»
Відео
27 січня 2018, субота
Поширити у Facebook

Корінна ужгородка Вікторія Свалявчик-Цанько уже 12 років – диригент симфонічного оркестру Закарпатської обласної філармонії.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це відчуття, коли ти стаєш за оркестр, не зрівняється ні з чим. Це живе спілкування з людьми, контакт, це творення прекрасної симфонічної музики: об’ємної, багатогранної, цікавої. І це мене підкупило на все життя. Я кардинально вирішила: я хочу бути диригентом.

Навчалася Вікторія у Львівській академії по класу фортепіано. І настав період, коли їй захотілося більшого.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Почала займатися приватно в нашого земляка Дашака Богдана Зиноновича, який є доцентом Львівської академії. І так вийшло, що я вирішила поступити, тому що просто займатися не дало би ніякого результату. І він мене підготував. Я поступила на 2 відділ оперо-симфонічного диригування Львівської академії. І паралельно я вчилася на 2 відділах.

Ще студенткою Вікторія спробувала попрацювати диригентом у музичному училищі.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Підійшла до директора музичного училища і сказала, що хочу скласти програму. І доїжджаючи (бо вчилася на стаціонарі), я тут проробила програму. Після того, як я дала сольний концерт з симфонічним оркестром із солістами Львівської академії, мене взяли тут на роботу.

Перший вихід на велику сцену у Вікторії відбувся у Києві. Тоді вона мала змогу побути диригентом тимчасово створеного оркестру для звіту Закарпатської області у столиці.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

І мені надали можливість продиригувати 1 твір «Місяць на небі», де співали мені заслужені артисти України Ільницька і Зубанич. І це відчуття живого оркестру, їхні очі, і ти керуєш цим процесом і робиш з ними спільну музику — це багато чого вартує. Я пам’ятаю, що я вийшла після виступу і мала сльози радості.

Вікторія Свалявчик-Цанько працює керівником симфонічного оркестру Ужгородського державного музучилища імені Д. Задора та в обласній Закарпатській філармонії. Зокрема, репетиції, в колишній синагозі відбуваються майже щоденно. Близько 45 осіб — це велика струнна та майже укомплектована духова групи.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Це найкращі граючі музиканти Закарпатської області сидять у нас у симфонічному оркестрі. Вони відтворюють дуже гарну музику. І програми насичені. У нас дуже гарні повні зали. Інколи хочеться більше віддати, ніж дістати. І на концерті ми віддаємо всю глибину музики, композиторів, відчуття, почуття, професійність. Це весь синтез, який ми можемо акумулювати, відтворити шедевр того композитора і донести до слухача.

Симфонічний оркестр, яким керує Вікторія, виконує чимало музичних творів: від епохи Баха, Моцарта, Бетховена і закінчуючи саундтреками до фільмів, музикою з мультфільмів.

Симфонічний оркестр щоразу зацікавлює глядачів новими проектами. Зважають на пори року та готують програми до усіх святкових днів.

Вікторія СВАЛЯВЧИК-ЦАНЬКО:

Зараз ми готуємося до Дня Валентина. І в нас романтика, любовна лірика. Звичайно, як без «Лебединого озера», «Ромео і Джульєти»? Тобто дуже цікава буде програма у лютому.

Вікторія щаслива, що вдається виховувати свою публіку, взаємообінюватися емоціями з глядачами. Диригентка разом із оркестром гастролювала і за кордоном, вдалося попрацювати в інших країнах. Вікторія разом із чоловіком виховує двох дітей, яким прививає любов до музики, але не нав’язує справу свого життя. Пізні репетиції, часта відсутність вечорами та незмінне – захоплення роботою. Вікторія Свалявчик-Цанько впевнена: музика — це любов. А любов’ю треба ділитися.


Диригенти: (Цанько) Свалявчик
Концертна організація: Закарпатська обласна філармонія
Джерело: Uzh Inform





Інші:

Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
      © 2008-2024 Music-review Ukraine