Cвітла пам‘ять маестро | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Cвітла пам‘ять маестро
Власенко Аллін
Cвітла пам‘ять маестро
30 червня видатному українському диригенту і педагогу Алліну Власенку мало б виповнитися 85 років
30 червня 2023, п'ятниця
Поширити у Facebook

Життя Алліна Григоровича можна назвати щирим служінням високому мистецтву музики й театру - 65 років за диригентським пультом загалом!


Народний артист України Аллін Власенко, диригент

Симфонічним оркестром Національної опери України А. Власенко диригував упродовж 50 років. У його творчому доробку – понад півсотні назв оперних і балетних вистав, чимало з яких він очолив як постановник.

Постать диригента під час оперного чи балетного спектаклю можна порівняти з капітаном за штурвалом, який веде корабель у відкритому морі, де щохвилини можуть статися будь-які несподіванки.

Від змаху його диригентської палички, рухів рук і жестів, повороту голови і навіть погляду очей залежить часом успіх чи провал вистави.

За диригентським пультом має стояти харизматичний музикант, який випромінює колосальну внутрішню енергію, волю й інтелект, чує кожний інструмент і здатний відкрити через інших виконавців своє відчуття музики. Тому професію диригента справедливо називають однією з найскладніших і таємничих, вважаючи, що диригентами не народжуються, а стають.

Алліну Власенку пощастило творчо зростати серед унікальних особистостей диригентської культури України: Натана Рахліна, Веніаміна Тольби, Костянтина Сімеонова, Стефана Турчака, Володимира Кожухаря… Талановитого молодого музиканта Веніамін Тольба залучив до роботи своїм асистентом.

Випускний іспит аспірант Власенко складав у залі столичної філармонії з Державним оркестром України (випадок безпрецедентний!).

У 27 він уже почав працювати диригентом головного симфонічного оркестру країни!

Доленосною для Власенка, як він сам вважає, виявилася зустріч зі Стефаном Турчаком, що переросла у творчу дружбу та співпрацю.

Український маестро, звичайно, не міг не помітити цілеспрямованого, закоханого в музику й оркестр юнака. І він запросив Алліна працювати до провідного оркестру України, а згодом – у столичний оперний театр.

Аллін Власенко мав рідкісну як для артиста рису – абсолютну відсутність хизування і марнославства. Диригент був настільки відданий улюбленій професії, жив і дихав музикою, що йому просто ніколи було (за його ж словами) «відстежувати» власні успіхи і досягнення. Він скромно зазначав: «Займаюся улюбленою справою». Відтак своїм головним призначенням вважав пошук істини, закладеної автором у творі, який озвучував.

Є ще одна особливість творчої постаті Власенка – його унікальний педагогічний дар. Підтвердження цьому – плеяда талановитих майстрів, яких він виховав майже за 50 років праці на кафедрі симфонічного диригування. Серед них – провідні українські диригенти Володимир Сіренко, Сергій Власов, Вікторія Жадько, Наталя Пономарчук, Ігор Андрієвський, Сергій Голубничий.

Одним з останніх його талановитих учнів був Іван Чередніченко, який нині є диригентом і керівником музичної частини Львівської національної опери.

Вихованці українського маестро переконливо презентують переваги диригентської школи України, школи Алліна Власенка. З усіх міжнародних конкурсів диригенти класу професора Власенка поверталися додому неодмінно переможцями.

Аллін Григорович змінив усталену в суспільстві думку, що диригент – професія суто чоловіча. Його вихованка Вікторія Жадько стала першою з українок, яка перемогла на міжнародному конкурсі диригентів із понад півсотні іноземних претендентів. Наталя Понормачук, яка очолювала Дніпропетровський симфонічний оркестр, нині керує Київським камерним оркестром Національної філармонії України…



Довідка Music-Review Ukraine

Аллін Власенко закінчив Харківську консерваторію (1961; клас кларнета О. Козлова) та аспірантуру при Київській консерваторії (1966; клас диригування М. Канерштейна). 1966–71 – диригент Державного симфонічного оркестру УРСР, від 1971 – диригент Національної опери України, від 1980 – диригент, водночас 1994–98 – головний диригент і художній керівник симфонічного оркестру Харківської філармонії. Від 1965 – викладач Київської консерваторії ім. П. Чайковського, від 1992 – Київського музичного училища ім. Р. Глієра.

На сцені Національної опери України А. Власенко здійснив постановки балетів «Сильфіда» Х. Левенсхольда (1980), «Марна пересторога» Л. Герольда (1982), «Баядерка» (1985) і «Пахіта» (1990) Л. Мінкуса, «Лускунчик» П. Чайковського (1986), «Різдвяна ніч» Є. Станковича (1992), «Лісова пісня» М. Скорульського (1994), «Майстер і Маргарита» (2007). Він був диригентом більшості балетних вистав, а також багатьох опер: «Наталка Полтавка» М. Лисенка, «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського, «Ярослав Мудрий» Г. Майбороди, «Абесалом і Етері» З. Паліашвілі, «Фауст» Ш. Гуно, «Травіата» Дж. Верді, «Аскольдова могила» О. Верстовського, «Севільський цирульник» Дж. Россіні.

Здійснив 160 фондових записів на Українському радіо, на платівки, відеодиски. Виступав і як симфонічний диригент з великим репертуаром, серед якого і першопрочитання творів української класики: Симфоній № 4 та № 5 В. Кирейка, Симфонії № 5 М. Дремлюги.

23 листопада 2021 року А. Г. Власенко відійшов у Вічність.



Автор: Леся ОЛІЙНИК
Диригенти: Власенко Аллін
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
DSC_0037.jpg