Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
22 жовтня 2019, вівторок
Поширити у Facebook

Будинок актора — це творчий оазис, який розташований на вулиці Ярославів Вал, 7. Щодня там відбуваються творчі заходи та унікальні концерти, на яких збираються кияни та гості міста. Проте заклад має багато розбіжностей із місцевою владою. Про це в ефірі Радіо Культура розповіла директорка Будинку актора Вікторія Московенко.

Розкажіть детальніше про протистояння, яке відбувається між столичною владою та Будинком актора.

— На нашому боці кияни, багато захисників та потужна мистецька спільнота. Однак є сили більш потужні, ніж ми, вони — в київській владі. Ця ситуація триває з 1999 року. Договір оренди нам завжди подовжують то на один рік, то на три, а деякий час ми взагалі знаходилися без нього. Зараз у нас є трирічний договір оренди. Ми йому безмежно радіємо, адже є хоч якийсь. З іншого боку, три роки — це ніщо. Якби нам хоча б один раз надали цю будівлю на 10 років, ми б самотужки знайшли можливість її реставрувати, і вона б виглядала інакше — краще. 

Можете назвати тих особистостей чи ті організації, з якими ви боролись? 

— Щоразу приходять нові депутати, які бачать в Будинку актора тільки землю під забудову. Весь свій шлях на посаді директора цього закладу я борюся саме з нашою київською владою. Це вони продовжують контракт, бо сама будівля знаходиться на балансі департаменту культури КМДА. Будинок актора, який щодня проводить творчі заходи, унікальні концерти класичної та авторської музики, камерні вистави —не вважають закладом культури. Нас називають комерційним підприємством. Будинок актора підпорядковується Національній спілці театральних діячів України. 

Хто вас сьогодні захищає?

— На сьогодні ми самі себе захищаємо. Будинок актора винятково самотужки захищає свої фінансові, юридичні, майнові та творчі права за допомогою мистецької спільноти та киян. Ми не маємо допомоги від Міністерства культури. Від Національної спілки театральних діячів великої допомоги ми не бачили. оже, в майбутньому ми налагодимо цю комунікацію і наші спільні справи зі спілкою підуть на краще. 


Я постійно бачу, як люди фотографуються біля споруди Будинку актора. Що в ній особливого? 

— Це дійсно унікальна споруда. Вона дуже потужна та несе неймовірну енергетику. Коли я спустошена, тоді приходжу до залу Будинку актора, стаю посередині, заплющую очі й відчуваю потужну енергетику, яку неможливо передати словами. Це неймовірно насичує, так само, як класична музика. 

Можете детальніше розповісти про діяльність вашого культурно-просвітницького закладу?

— Будинок актора задумувався як стартовий майданчик для молодих митців. До нас іде дуже багато випускників мистецьких вишів чи просто акторської молоді зі своїми проєктами — саме для того, щоб реалізовувати себе та експериментувати на нашому майданчику. Але наші стіни чули й відомі голоси. Наприклад, протягом 7—10 років ми давали своє приміщення під репетиційну базу відомому ансамблю "Київські солісти", тоді на чолі з нашим славетним маестро Богодаром Которовичем. Чув Будинок актора голос відомої оперної співачки Євгенії Мірошниченко. Вона була нашим захистом, всіляко підтримувала наш заклад. 

Сьогодні зал Будинку актора за акустикою, напевне, займає друге місце після Національної філармонії України. Саме тому в нас дуже люблять виступати саме музиканти. Загалом Будинок актора проповідує синтетичне мистецтво — театр, музику, кіно, живопис. Також у нас є літературні програми, проходить дуже багато виставок, де виставляється багато знаних художників. У нас вже 9 років працює незалежний театр КХАТ. У нас є різноманіття заходів. Програма оновлюється щомісяця, щомісяця — нові проєкти. Те, що у нас відбувається в вересні, — це настільки високий рівень, що дуже хочеться тримати його весь сезон.


Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: nrcu.gov.ua



Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_208.jpg