Ми граємо українську музику XVI ст, знайдену в паризькому архіві: саксофоніст | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Ми граємо українську музику XVI ст, знайдену в паризькому архіві: саксофоніст
Василевич Юрій
Ми граємо українську музику XVI ст, знайдену в паризькому архіві: саксофоніст
5 вересня 2016, понеділок

Один з найкращих саксофоністів світу запропонував: «Приїжджайте, але зі своєю музикою. Нам не треба грати французьке. Покажіть, що у вас», — згадує керівник Київського квартету саксофоністів

Василь Шандро: Які проекти найближчим часом презентуватиме ваш квартет?

Юрій Василевич: Хочу запросити 10 вересня о 19.00 у Будинок актора (мала сцена). Минуло тридцять років нашому квартету. Минулого року приїжджав всесвітньо відомий композитор Гія Канчелі.

Саксофон — мій улюблений інструмент. Якби запитати, чому така популярність, я б сказав: в голосі сопрано є флейта, кларнет, в альті є людський голос, в тенорі є віолончель, в баритоні є контрабас і чарівні ритми.

Колись я був на виставці японських художників, всі картини були недомальовані. Відходиш назад — і починає працювати уява. Так і квартет. Ми граємо, а людина може собі уявити. Часто обходимося без супроводу. Але в цьому концерті братиме участь джазмен В’ячеслав Полянський.

19 вересня — «LATIN JAZZ NIGHT» (Національна Філармонія України). Буде шикарний саксофоніст Рішард Золедзієвський з Вроцлава. Буде грати і в квартеті, буде цікавий контрабасист Валентин Корнієнко, знаменитий ударник Сергій Хмельов.

Василь Шандро: Наскільки просто було адаптуватися з інструментом, який в радянському союзі асоціювався з капіталізмом? Як підбирався репертуар?

Юрій Василевич: Не прийшлося доказувати та переконувати когось. У 60-х, коли я починав грати, мій батько сказав мені: «Ти вибрав не той інструмент. На нього нема педагогів, репертуару». Більшість саксофоністів починали на кларнеті. Потім переходили.

Я закінчив школу, консерваторію. У Великому театрі в Москві грав на саксофоні. Будучи студентом в 70-х я почув Паризький квартет. Я був зачарований. Вони не грали джазової музики. А люди просто були спраглі за джазом. Вони розчарувалися..

І я подумав, а де ж Київський квартет саксофоністів? А вже зараз є мої однодумці, учні. В Квартеті зараз грає Михайло Мимрик, доцент консерваторії, Сергій Гданський нещодавно отримав звання Заслужений артист України, Олександр Москаленко.

Василь Шандро: Ми почули уривок зі старовинного українського танцю. Бароко чи ні?

Юрій Василевич: 16 століття – це та музика, яка виконувалась в Україні під час весіль, днів народжень. Ці нотні взірці знайшов композитор Степаненко в архівах Парижа. Це танець на 30 секунд. Записав органіст Ян з Любліна.

Це перші взірці української народної музики, які можна побачити на нотах. За кордоном дуже гарно сприймали цю музику. З цих українських танців ми розпочинали концерти в Монреалі, в Парижі.

Жан Марі Лондекс, один з найкращих саксофоністів світу, запропонував нам, почувши записи мого квартету: «Хлопці, приїжджайте, але зі своєю музикою. Нам непотрібно французьке. Ми це знаємо. Ви покажіть, що у вас там робиться». І ми тоді грали Володимира Шумейка. Петро Пашков, наш джазмен, написав «Remembering the Beatles». Це було просто чудово.

Василь Шандро: Наскільки саксофон адаптувався в Україні?

Юрій Василевич: У саксофона велике майбутнє. Мої студенти, студенти інших викладачів їздять по світу, займають перші місця на конкурсах.


Виконавці: Юрій Василевич
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Громадське радіо



Додати: Share on Facebook




Інші:

 Іван Чередніченко, музичний керівник Львівської національної опери Моє ставлення категоричне - у нашому театрі не буде російського репертуару
Василь Крячок, директор Маріупольської філармонії Без кількох днів два місяці був у тому пеклі
Олександр Пірієв, музичний продюсер Маріуполь, як Фенікс, відродиться. Для цього об'єднається весь світ
«Кожен має виконувати свою життєву місію»
Лукаш Гоїк, директор Сілезької опери в Битомі (Opera 'Slaska, Польща) висловив щиру підтримку українському народу в час війни
Світова оперна діва Людмила Монастирська ексклюзивно розповіла, як замінить російську співачку Нетребко та гратиме партію «Турандот» у «Метрополітен-Опера»
Сюжет німецького ЗМІ про Маріупольську філармонію
У США плануються заходи на честь 100-річчя першого виконання "Щедрика" у країні
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
ОПЕРІ ПОТРІБНІ МЕЦЕНАТИ
Як Україна вшановує ім’я композитора Мирослава Скорика
Рік без Мирослава Скорика
KharkivMusicFest: организаторы рассказали, как готовили фестиваль в разгар пандемии
В Андріївській церкві відбулася світова прем'єра віднайдених симфоній композитора Березовського
Що потрібно аби з'явився один з найкращих концертних залів Європи?
Cергій МАГЕРА: "Співак постійно вчиться"
Оксана Линів: "Диригент мусить вміти переконувати з першої хвилини"
У Міжнародний день музики тернопільські музиканти - про музику і життя
"Люди не можуть довго бути без мистецтва, як і артисти - без глядача"
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
      © 2008-2022 Music-review Ukraine