Анатолій БАЖЕНОВ: «Моє життя – це музика»! | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Анатолій БАЖЕНОВ: «Моє життя – це музика»!
Баженов Анатолій
Баженова Катерина
Криса Олег
Кучер Іван Йосипович
Квартет ім. М. Лисенка
Анатолій БАЖЕНОВ: «Моє життя – це музика»!
Один із найвідоміших українських скрипалів відсвяткував 70-річчя
29 грудня 2015, вівторок

За традицією, Анатолій Іванович відзначив свій день народження на сцені. Ювіляр підтвердив свою віртуозність і майстерність, а також запланував серію «концептуальних» концертів. Баженов зізнається: «Перший відбувся у Національному будинку органної і камерної музики (де я є солістом).

Спочатку грав із дружиною Наїдою Магомедбековою (піаністкою) — нашому з нею артистичному і сімейному дуету вже скоро півстоліття, цей рік для неї теж ювілейний.

Потім виступив із Квартетом ім. Лисенка (у ньому А. Баженов виступає з 1970 року і є першою скрипкою. — І. С.), з донькою Катериною (теж піаністкою) та багаторічним партнером віолончелістом Іваном Кучером. А в другому відділенні зі щойно створеним ансамблем «Камерна академія» (там мої колишні й нинішні студенти) ми відіграли всі «Пори року» Вівальді.

Наступним був концерт у моєму рідному Дніпропетровську (адже я є професором тамтешньої консерваторії). А ще там я навчався у легендарного педагога Матвія Лібермана, який нещодавно відсвяткував своє 91-річчя (до речі, минулого року ми літали в Тель-Авів на його 90-річчя, нас прибуло 16 колишніх його учнів, які нині живуть і працюють у різних країнах)».

— А ваш концерт у Національній філармонії, де взяв участь легендарний Олег Криса, можна назвати кульмінаційним в «ювілейному марафоні»?

— З Олегом ми товаришуємо понад півстоліття — ще коли вчилися в Московській консерваторії і разом жили в гуртожитку. Потім, коли в 1968 р., по закінченні навчання ми з Наїдою приїхали до Києва, я поступив до нього в аспірантуру. До речі, О.Криса готував мене до Всесоюзного конкурсу, який пройшов у Ленінграді, де я здобув диплом. У класі в Олега у Москві згодом навчався мій син Олександр. Минулого року О. Криса запросив мене разом зіграти цю Концертну симфонію Моцарта у меморіальному концерті на сороковини Небесної Сотні — так ми вперше за 50 років грали разом. Тоді ж виникла ідея повторити цей твір у моєму ювілейному концерті. Тим паче, що в цей час О. Криса планував бути в Україні (він щойно у Львові закінчив 4-серійний марафон, де представив історію скрипкового концерту, до речі 40 років назад він те саме зробив у Києві!). Отже, напередодні нашого виступу він увечері зіграв три скрипкові концерти. А вже сьогодні зранку я відвіз його в аеропорт.

— А давно Олег Васильович грає на альті?

— Для скрипаля це — звична річ. Наприклад, є записи, коли в дуеті батька й сина Ойстрахів Давид Федорович грав якраз на альті. Так само, як всесвітньовідомий скрипаль Йозеф Сук.

— Ваш дует був чудовим — дуже тонка і глибока музика... Ми рідко бачимося — часом мимохідь, але ж спілкування не переривається... Утім, решта творів також гарно прозвучало...

— Вони для мене також знакові. Колись «Циганку» М. Равеля (нею концерт відкрився) ми записали на CD разом із Наїдою (взагалі в доробку маестро — понад 25 платівок, численні CD, понад 2000 хвилин записів у фонді Національного радіо. — І.С.). З оркестром грати набагато складніше — багато «діалогів» із окремими групами — з духовими, із арфою... І тут Володимир Сіренко показав себе як надзвичайно чутливий диригент, і оркестр дуже мобільний — адже репетиції було всього дві.

— У другому відділі вечора прозвучав потрійний концерт Л. Бетховена, який не часто почуєш «вживу»....

— Це був подарунок мені від дочки: цей досить складний і віртуозний концерт, що фактично є симфонією, вона грала вперше, дуже хвилювалася. Ну, а Іван Кучер — мій давній партнер по сцені. Ми безліч разів грали з ним у різних країнах, в різних складах...

— Катерина чудово впоралася...

— Вона працює концертмейстером у моєму класі, а це зовсім непросто! Але вона сама обрала фортепіано, хоча була дуже непоганим звукорежисером, записала багато музики, навіть і за кордоном.

— Відкрийте секрет про ваші подальші творчі плани?

— Концерти плавно перетікають у наступний ювілей — 50-річчя моєї творчої діяльності... Так що форму втрачати не можна. Приклад Олега Криси, який на три роки старший, і мене надихає... Утім, увесь наш курс іще грає — Ліана Ісакадзе, Раду Лупу, Алік Корчагін, Марина Чайковська та інші — Німеччина, Росія, Ізраїль, Румунія, США... Правду кажуть німці: «Friedeisteng!» (Світ тісний). Все моє життя — це музика!


Автор: Ірина Сікорська
Колективи: Квартет ім. М. Лисенка
Виконавці: Анатолій Баженов, Катерина Баженова, Олег Криса, Іван Кучер
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

У США плануються заходи на честь 100-річчя першого виконання "Щедрика" у країні
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
ОПЕРІ ПОТРІБНІ МЕЦЕНАТИ
Як Україна вшановує ім’я композитора Мирослава Скорика
Рік без Мирослава Скорика
KharkivMusicFest: организаторы рассказали, как готовили фестиваль в разгар пандемии
В Андріївській церкві відбулася світова прем'єра віднайдених симфоній композитора Березовського
Що потрібно аби з'явився один з найкращих концертних залів Європи?
Cергій МАГЕРА: "Співак постійно вчиться"
Оксана Линів: "Диригент мусить вміти переконувати з першої хвилини"
У Міжнародний день музики тернопільські музиканти - про музику і життя
"Люди не можуть довго бути без мистецтва, як і артисти - без глядача"
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
      © 2008-2022 Music-review Ukraine