Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Пірієв Олександр Валерійович
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
22 жовтня 2019, вівторок
Поширити у Facebook

Симфонічний оркестр Українського радіо цього року святкує 90-річчя від дня заснування. Головний диригент оркестру Володимир Шейко в ефірі Радіо Культура розповів про роботу з оркестром, конкурентність української музики, виклики сьогодення і ювілейний концерт.

За офіційною інформаією, ви почали працювати з оркестром у 2005 році. Але ж це неправда, ви почали працювати раніше.

– Офіційно я почав працювати на посаді головного диригента і художнього керівника з серпня 2005 року. Але дійсно перед тим були проєкти, були концерти. До речі, в день одного з концертів я отримав своє перше звання – заслужений діяч мистецтв, і прийшов на концерт з оркестром радіо, і вони мене перші привітали. Це був 2003 рік.

Чи могли ви собі тоді уявити, що вже за півтора десятиліття зберете купу звань і нагород і зокрема станете лауреатом премії Шевченка?

– Я про це й не думав, чесно кажучи. Я працював, як завжди. Ти біжиш, усе нове-нове-нове, і немає часу думати про якісь регалії і брязкання медалями. Так сталося – і я дякую Богові і усій країні.

Колись давно ви говорили, що вас запросили почасти як антикризового менеджера. Ту кризу, яка була тоді, мабуть, вже подолали. Але які виклики стоять перед вами як перед керівником зараз?

– Головний виклик, я вважаю, – це загальне якщо не падіння культури, то принаймні применшення її значущості, яке відбувається вже багато років, і нерозуміння значущості культури. Ми ж продукуємо мистецько-культурний продукт і розвиваємо суспільство, розвиваємо нове покоління. Це молодь, яка потім буде слухачами, це молодь, яка потім буде робити технології.

Найбільш високорозвинені країні спершу роблять вклад у культуру, а потім культура впливає на культуру виробництва, культуру стосунків, культуру усього. Це є виклик нашому суспільству.
Але в ці трагічні часи, як і будь-які часи історичних випробувань, є якесь повернення до основних цінностей. Це буо після Першої та Другої світових, це є зараз у країнах, де є конфлікти, як у нас зараз, як у Сирії. І в ці часи митці видають справжні мистецькі твори.

Ви багато гастролюєте. Якщо порівняти з іншими країнами, наскільки ми є конкурентними? Наскільки наша музика є цікавою для слухача у світі?

– У нас дуже міцна композиторська школа. Вона дуже технологічна, душевна, своєрідна. Але я скажу, що для мене, як дослідника, цікаві усі композиторські школи.
Музика – це завжди мова. Це мова, якою промовляє композитор, зашифрована мова, яка діє прямо на підсвідомість, якою він говорить до свого слухача, до народу. І ця мова є інтернаціональною. Якщо ти побачив задум композитора і розкрив його, а не просто граєш голосно-тихо, тоді це стає цікаво. 

Як ви вважаєте, культура – це розважальний формат, чи це складова європейської людини?

– Культура – це проблема самої нації. Нація має вкладати в п’ять речей: в освіту, щоб діти були навчені; в духовність, щоб люди ідентифікували себе у духовному світі; в науку, в культуру та в медицину. І в усі ці речі нація має інвестувати, це не є комерційне питання


Автор: Світлана Галась, Олександр Пірієв
Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Диригенти: Володимир Шейко
Музикознавці: Олександр Пірієв
Джерело: nrcu.gov.ua





Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110816_806.jpg