Мрії про кохання й пошуки ідеалу | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Дядюра Микола
Поліщук Тетяна
Мрії про кохання й пошуки ідеалу
В афіші Національної опери України з’являється новинка – «Казки Гофмана»

29 жовтня, середа
Поширити у Facebook

Допрем’єрний показ викликав ажіотаж.

«Ця постановка - масштабна подія не лише для нашого театру, а й для всіх шанувальників високого мистецтва в Україні,- підкреслив Петро Чуприна, генеральний директор-художній керівник Національної опери України. – Вперше до співпраці з нашим театром був запрошений відомий режисер Іван Уривський, який запропонував цікаві ідеї, аби реалізувати цей творчий проєкт. Всі митці й технічні служби працювали дуже натхненно. Впевнений, що вистава зацікавить глядачів та критиків, бо квитки на перші прем’єрні покази вже давно розкуплені».

Ідея залучити режисера Івана Уривського до постановки «Казок Гофмана» належить Анатолію Солов’яненку, художньому керівнику опери Національної опери України. «Переговори тривали недовго, десь хвилин десять, але ми довго узгоджували графіки, бо у Івана багато роботи у Національному театрі імені І. Франка, він недавно поставив «Землю» у Національному театрі ім. Лесі Українки, і зараз продовжується великий гастрольний тур з його легендарною «Конотопською відьмою» різними містами та країнам світу, - нагадує А. Солов’яненко. – У нас також є свої творчі плани, а тому треба було все узгодити…

Втім, робота закипіла, і ми зуміли вклалися у ті терміни, які всіх задовольнили. Нагадаю, що ще до ковіду ми почали готувати музичний матеріал, і нарешті можемо представити результат нашої співпраці – нову постановку опери «Казки Гофмана» в афіші нашого театру. Думаю, що квитки на цю виставу буде важко дістати, як і на супераншлагову «Конотопську відьму» франківців. Наші прем’єрні покази відбудуться 31 жовтня, а потім 2, 19 та 20 листопада».

«Казки Гофмана» (фр. Les contes d'Hoffmann) — остання опера відомого французького композитора Жака Оффенбаха. Все своє творче життя маестро мріяв створити «серйозний твір», проте, знаходячись у полоні охочої розваг мінливої паризької публіки, був вимушений писати затребувані водевілі, музичні комедії та оперети…

Нагадаємо, наприкінці жовтня 2021 року на сцені Національної опери України відбулася прем’єра «Казок Гофмана» в концертному форматі й з того часу глядачі з нетерпінням очікували сценічну версію цієї опери. І нині, 31 жовтня та 2 листопада відбудеться довгоочікувана прем’єра.

Постановний склад: режисер-постановник – Іван Уривський, диригент-постановник – Микола Дядюра, хормейстер-постановник – Денис Крутько, художник- постановник – Петро Богомазов, художник костюмів – Дарія Біла.

У виконавському складі в різні дні заявлені: Дмитро Іванченко, Олександр Нікіфоров (Гофман), Сергій Ковнір, Сергій Магера (Ліндорф Коппеліус, Даперутто, Міракль), Анжеліна Швачка, Ірина Петрова (Нікляус, Муза), Ольга Фомічова, Анастасія Довбіус (Олімпія), Лілія Гревцова, Анастасія Поважна (Антонія), Вікторія Ченська, Тетяна Ганіна (Джульєтта), Володимир Тишков, Владислав Фоміних (Креспель), Олександр Бойко, Михайло Кірішев (Лютер, Шлеміль), Дмитро Агеєв, В’ячеслав Базир (Герман), Алла Позняк, Тетяна Пімінова, Наталя Кисла (Голос матері), Сергій Пащук, Руслан Танський (Франц, Паттікіначчіо, Кошеніль), Юрій Аврамчук, Сергій Пащук, Руслан Танський (Андреас), Сергій Пащук, Сергій Скочеляс (Спаланцані, Натанаель), Наталія Николаїшин, Ольга Матушенко (Стелла).


Дійство перенесено в сучасність, а події розгортаються у музейно-галерейному просторі. Хористи то стають працівниками музею, то екскурсантами… Головний герой – поет Гофман. Він романтична натура, шукає любов, ідеал, але закохується у «рокових» жінок… Палає від почуттів до Олімпії і «засліплений» не бачить, що ця ідеальна дівчина – є лялькою. У Венеції його серце палає до звабливої куртизанки Джульєтти, але вона підступна, і її приваблюють тільки гроші…

Далі дійство відбувається у будинку скрипкового майстра Креспеля в Мюнхені. Його донька Антонія мріє про сцену і про коханого Гофмана, з яким батько розлучив її. Дівчина успадкувала від матері – уславленої співачки – унікальний голос, але разом з ним – і невиліковну хворобу, від якої померла її мати… Замість квітів та оплесків – сувора реальність: раптова смерть Антонії…

Сумна розповідь закінчується, а Гофман прагне лише одного – забути ці історії. «Це була казка про моїх коханих, – зізнається він. – Я ніколи їх не забуду»… Він повністю розчарований у коханні. Тим часом Нікляус резюмує сенс казок Гофмана: Олімпія, Антонія та Джульєтта – актриса, невинність та порок – все ці іпостасі втілилися в одній жінці – Стеллі! Він пропонує тост за неї, але нетверезий Гофман гнівно відмовляється, бо не хоче більше чути нічого про кохання. Нікляус знову набуває вигляду Музи, пропонуючи розчарованому поетові знайти розраду у творчості…

Іван Уривський креативно підійшов до реалізації сценічної версії вистави, коли сумні історії розбавляються смішними вставками. Так, наприклад, Олімпія не просто гарненька лялька з бантом, як її переважно представляють режисери, а симпатична молода господиня, яка виконуючи складні вокалізи натхненно… прасує сорочки, а коли «заряд» лялькаря Коппеліуса закінчується, то не просто завмирає, а на шпагат сідає! Браво Ользі Фомічовій за гарну спортивну і вокальну форму.

Повія Джульєтта – спокуслива дама з… ігрового автомата, а лірична Антонія – проста дівчина з голосом Ангела… Роль Нікляуса і Музи режисер запропонував втілити не чоловіку, а мецо-сопрано Анжеліні Швачці й співачка дуже натхненно виступає в цих різних ролях. Віват й басу Сергію Ковніру, який дуже колоритний і в образі злодія Коппеліуса, й закоханого у Стеллу міського радника Ліндорфа, і підступного чаклуна Даперутто,  і страшного лікаря Міракля!

Можна поздоровити й молодого тенора Олександра Нікіфорова, який зумів передати складну роль Гофмана, поета, який у гонитві за коханням, хоча й зазнав поразки, але попереду в нього велике «поле» для творчості…

За словами Івана Уривського, він давно мріяв поставити «Казки Гофмана» на драматичній сцені, а нині мав можливість експерименту на опереному майданчику. «У цій виставі залучений великий склад виконавців (більше сотні митців): хор, солісти, оркестр. Для мене це був певний творчий виклик, - зізнається режисер. -
Я прихильник недовгих вистав, а фантастична опера «Казки Гофмана» Оффенбаха – це 4 дії і 5 картин! Ми разом із диригентом Миколою Дядюрою трохи скоротили виставу на годину і вона у нас вийшла у трьох актах. Технологія постановки опери інша від драматичних вистав. Я запропонував поміняти місцями другу й третю дію, а також у нас більш яскравий фінал.

Працювати мені було цікаво. Дійство ми перенесли в інший час, але музика Оффенбаха лишилась, правда до неї ми додали кілка додаткових звуків, наприклад, шарудіння паперу, шипіння праски…Це не відволікає глядачів, а додає певного колориту виставі - як жанр контрастів. Я займаюсь постановкою в опері недавно (Уривський поставив «Русалчин Великдень» у Національній опереті та «Золотий обруч» у Львівській національній опері. Нині це вже третій оперний досвід талановитого режисера – Т. П. ), але ставлюся до кожної нової роботи дуже відповідально».

Допрем’єрний показ «Казок Гофман» Жака Оффенбаха викликав овації представників ЗМІ, театрознавців й музикознавців.

31 жовтня широкий загал публіки матиме змогу побачити цю новинку, яка точно викликає резонанс.

Наступній раз оперу можна буде подивитися 2, 19 та 20 листопада.

































 



Автор: Тетяна Поліщук
Диригенти: Микола Дядюра
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України



Інші:

Мрії про кохання й пошуки ідеалу
Концерт з французьким шармом
Херсонські діти зіграли у прем’єрі театру
«Вечір аргентинського танго»
Оперна усмішка
У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg