«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України… | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України…
Національний ансамбль солістів
«Київська камерата» та Йорг Цвіккер на сцені Національної філармонії України…
16 серпня, субота
Поширити у Facebook

21 серпня провідний камерний оркестр України – Національний ансамбль солістів «Київська камерата» презентуватиме яскраву концертну програму на сцені Національної філармонії України, що відбудеться за підтримки Austrian Embassy Kyiv, Ukraine Office Austria та Open Opera Ukraine. Неординарність події підкреслить участь зіркового австрійського музиканта Йорга Цвіккера – диригента, віолончеліста та фундатора всесвітньо відомого барокового оркестру Capella Leopoldina. Під його батутою і відбудеться ефектна імпреза.

Маестро Цвіккер понад 30 років викладає в Університеті музики у Граці та на кафедрі старовинної музики Віденського приватного університету і широко знаний у Європі як майстер інтерпретації барокової музики. Він неодноразово співпрацював із українськими музикантами і зокрема з «Київською камератою» вже дарував столичній публіці висококласне академічне музикування. Цього разу їхній тандем знову презентуватиме незабутнє музичне враження.

Запропонована меломанам програма концерту – вишукана і багатобарвна, стилістично та національно різноманітна. У ній прозвучать твори трьох європейських геніїв, представників різних країн, епох і стильових традицій – німця Георга Філіпа Телемана, чеха Йозефа Сука та угорця Бели Бартока.

Дві оркестрові сюїти – «La Bizarre» та «Hamburger Ebb und Fluth» – видатного класика доби бароко Георга Філіпа Телемана занурять слухачів у вимір інструментальної вишуканості і звукової барвистості старовинної музичної традиції. Обидва цикли є зразками барокової програмної музики, написаної в стилі французької танцювальної сюїти з вигадливими назвами, вибагливими ритмами та витонченою поліфонією.

«La Bizarre», що перекладається як «Химерна», вразить слухачів своєю ексцентричністю, несподіваними образами та театрально-грайливим настроєм. «Hamburger Ebb und Fluth», яка ще має назву «Морської сюїти», була створена композитором у 1723 року з нагоди 200-ліття Адміралтейства Гамбурга, де Телеман займав посаду музичного керівника міста. Композиція сприймається як музична алегорія морської стихії, з відтворенням різних міфологізованих персонажів. В цій музиці оживають боги вітру Еол і Зефір, бог морів Нептун, водяні німфи тощо. Сюїта сповнена контрастів – від легких танцювальних мотивів до буремних грізних ритмів.

Доповнить барокову вишуканість Серенада для струнного оркестру Йозефа Сука – одного з найкращих учнів Антоніна Дворжака. Написана у 1892 році, ця музика є прикладом витонченого романтизму з елегантною мелодикою і оптимістичним настроєм. Твір з’явився як відповідь на пораду Дворжака, який помітив в своєму учневі схильність до складання меланхолійних за настроєм композицій, писати «легку» й життєрадіснішу музику. Серенада швидко стала популярною завдяки своєї доступності, теплому звучанню та природному ліризму.

Барвисті «Румунські народні танці» для струнного оркестру Бела Бартока, які прозвучать у фіналі концерту, продемонструють народну автентику в модерному звучанні. Цикл з шести оркестрових мініатюр на основі фольклорних тем, вразить вибагливою ритмікою, ладовою оригінальністю та виконавською віртуозністю. Особлива родзинка циклу полягає в тому, що Барток не вигадував жодної мелодії – усі теми взяті ним зі справжнього румунського селянського середовища. Твір став справжньою класикою «народного модернізму», в якому поєднані народні коріння з модерністською музичною мовою XX століття. Тому він і сьогодні звучить свіжо, сучасно і напрочуд безпосередньо й захоплює своєю енергією, щирістю та ритмічною зухвалістю.

Концерт поєднає музику, написану у різних країнах і в різний час. Бароко буде перегукуватися з модерном XX століття, а національний колорит сполучатися з універсальною мовою світового мистецтва. Імпреза стане справжнім діалогом епох і стилів й демонстрацією єдності європейської культурної традиції, де сучасність спирається на спадок минулого, а минуле оживає у теперішньому звучанні…


Програма концерту 21 серпня 2025
Національний ансамбль солістів «Київська камерата»
Диригент – Йорг Цвіккер

І відділ
Георг-Філіп Телеман (1681-1767) Сюїта «La Bizarre» для оркестру
Ouverture
Gavotte en rondeau
Fantasie

Георг-Філіп Телеман (1681-1767) Ouverture-Suite “Hamburger Ebb und Fluth”
Ouverture
Sarabande: Die schlafende Thetis
Bourrée: Die erwachende Thetis
Loure: Der verliebte Neptun
Gavotte: Spielende Najaden
Harlequinade: Der schertzende Tritonus
Der stürmende Äolus
Menuett: Der angenehme Zephir
Gigue: Ebbe und Fluth
Canarie: Die lustigen Bootsleute

ІІ відділ
Йозеф Сук (1874-1935) Серенада для струнних op.6
Andante con moto
Allegro ma non troppo e grazioso
Adagio
Allegro giocoso, man non troppo presto

Бела Барток (1881-1945) «Румунські народні танці» Sz.56 для струнного оркестру





Колективи: Національний ансамбль солістів "Київська камерата"
Концертна організація: Національна філармонія України



Інші:

У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
Держмистецтв проводить конкурс для композиторів на здобуття премії імені Б. М. Лятошинського – 2026 
З днем народження, Львівська національна оперо!
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
3.jpg