Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА». | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
Національна заслужена академічна капела України
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Головна музична подія «Французької весни»: Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
28 березня 2019, четвер
Поширити у Facebook
Джерело: За матеріалами прес-релізу

Головна музична подія XVI Міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні» - Гектор Берліоз «ЗАСУДЖЕННЯ ФАУСТА».
Національна опера України імені Тараса Шевченка (вул. Володимирська, 50), 10 квітня 2019 року, 19:00




Концертне виконання опери Гектора Берліоза «Засудження Фауста» стане головною музичною класичною подією в рамках міжнародного фестивалю «Французька весна в Україні -2019». На одній сцені, одночасно зберуться понад 150 артистів. Безсмертний твір геніального французького композитора прозвучить у виконанні найвідомішого хорового колективу України - Національної капели «ДУМКА» та головного оркестру країни - Національного симфонічного оркестру України під орудою маестро Володимира Сіренка, а також за участю всесвітньовідомих оперних співаків з Франції та України: Дофін Айдан (сопрано, Франція) – Маргарита, Олександр Чувпило (тенор, Україна) - Фауст, Лоренцо Аркаро (бас-баритон, Франція) - Мефістофель, Олександр Харламов (бас) - Брандер.

Гектор Берліоз був так вражений «Фаустом» Гете, що зважився на його музичну інтерпретацію і йшов до фінальної версії понад 10 років. Сказання про Фауста - чарівника, лікаря, чорнокнижника, що підписав угоду з дияволом - один із стародавніх бродячих сюжетів. Свої «Фаусти» були у багатьох європейських народів. Кульмінацією становлення образу став «Фауст» Гете. Ця книга так потрясла молодого Берліоза, що він не розлучався з книгою, читаючи її всюди: вдома, на вулиці, в театрі й відразу поклав окремі епізоди на музику. Всерйоз за «Фауста» композитор візьметься набагато пізніше. Сам Берліоз говорив, що Фауст такий глибокий і об'ємний, що охопити його одразу неможливо. Познайомившись з перекладами Гете, він по гарячих слідах створив «Шість сцен з Фауста», які згодом знищив. Лише через 16 років, в 1845 році, Берліоз повернувся до цього матеріалу і взявся за складання того, що він сам визначив як «драматична легенда», яка поєднує в собі риси ораторіального і оперного жанру: тут є розгорнуті арії, і ансамблі, хорові та балетні сцени, характерні для великої французької опери, що тяжіє до деякої помпезності - але не німецької масивної, а французької граціозної. Насичене твір й оркестровими епізодами. Музично «Засудження Фауста» - квінтесенція творчих принципів Берліоза. Це одна з вершин романтичної музики із грандіозним розмахом, барвистими епізодами, контрастними картинами. Вражає новаторство багатого інструментування.

Якщо Фауст Гете в кінці врятований, то берліозівський герой не звільняється від влади Мефістофеля, а увергається разом з ним в пекло. Берліоз екстравагантно завершив свою оперу, відійшовши від гетевської версії: у нього Фауст їде на коні разом з Мефістофелем: вони потрапляють в пекло, де їх зустрічають сатанинськими співами… Отже, легенду про Фауста Берліоз прочитав не стільки як релігійно-філософський твір, скільки як романтичну історію, яка дала простір його неприборканій фантазії. Картини, що виникають в голові кожного слухача концертного виконання опери-ораторії, напевно виявляться яскравіше будь-яких декорацій: чого варта одна лише фінальна сцена скаженої скачки Мефістофеля і Фауста на диявольських конях і подальша картина пекла. Величезною популярністю вже за життя Берліоза користувався Ракоці-марш, заради включення якого в «Засудження Фауста» композитор переніс дію в Угорщину. На симфонічних концертах часто звучать «Менует блукаючих вогнів» і «Балет сильфів», тему з якого пародіює в своєму «Карнавалі тварин» Сен-Санс (п'єса «Слон»).

Французьке лібрето написано самим композитором і Альміром Жандоньером на основі перекладу Жерара де Нерваля поеми Гете «Фауст».

Цьогорічний фестиваль «Французька весна» зосереджений на пошуку нових кольорів та нових позитивних мистецьких тем. І геніальний твір Берліоза стане саме тим актуальним звучанням теми пошуку людиною сенсу буття і свого призначення, що захопить всіх меломанів, шанувальників високого мистецтва класичної музики, додавши у наше повсякденне життя нових відтінків та вражень.
Акредитація обов`язкова!

З питань акредитації, отримання фото для публікацій, запрошень у прямі ефіри/на записи та організація інтерв’ю з продюсером проекту Олександром Пірієвим та виконавцями головних партій звертайтеся до прес-служби UKR Artists

Ольга Стельмашевська тел.: 067 238 81 85, ostelm7@gmail.com
Юрій Гулевич: тел.: 067 448 05 35, ygulevich@gmail.com


Автор: Ольга Стельмашевська
Колектив: Національна заслужена академічна капела України "Думка", Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригент: Володимир Сіренко
Концертна організація: UKR Artists, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Джерело: За матеріалами прес-релізу






] [

Інші:
«NORMA»
Дві виставки в Українському Домі: «Земля Івана» і «100 кіз Лесі Патоки»
Привиди Бетховена
Фестиваль Jazz Bez: дати і учасники
Два Українські фільми номіновані на IDA Awards – премію Міжнародної асоціації документального кіно (США)
Хор “Гомін” та TEATR.org.ua зібрав близько 10 мільйонів гривень на ЗСУ у європейському турі
Українська "Дюймовонька" підкорила Грецію
Короткометражний ігровий фільм режисера Миколи Засєєва «Пасхальний день» відібраний до міжнародного конкурсу найбільшого в світі фестивалю короткого метру в Клермон-Феррані у Франції
6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
      © 2008-2025 Music-review Ukraine