"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Ткач Юлія Сергіївна
Бабій Галина
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
9 жовтня, четвер
Поширити у Facebook

У Києві триває 36-й Міжнародний фестиваль "Київ Музик Фест-2025". До 11 жовтня в його рамках презентують 22 концерти: 2 симфонічні, 3 камерно-оркестрових, 10 камерних, 6 хорових та 1 – електронної музики.

До програму фестивалю ввійшли твори композиторів і виконавців із 13-ти держав. Загалом виконають 192 твори 118-ти композиторів.

Одним із головних виконавців "Київ Музик Фесту-2025" стала Академічна хорова капела ім. П. Майбороди Українського Радіо.

Художня керівниця і головна диригентка хору Юлія Ткач розповіла в ефірі Українського Радіо про виступ на фестивалі й підготовку до ювілейного концерту, присвяченого 150-річчю диригента Олександра Кошиця, а також участь в інших проєктах. 

"Музику сучасних українських композиторів неможливо виконувати без сліз"

Цьогоріч фестиваль "Київ Музик Фест" був особливим — не лише за програмою, а й за своїм духом. Академічний хор Українського Радіо відкривав фестиваль 28 вересня і закривав його 6 жовтня. Розкажіть про першу програму.

Так, перша програма — це був акапельний виступ хору Українського Радіо з ансамблем ударних інструментів. Особливість у тому, що вся музика — твори сучасних українських композиторів — дуже резонує з сьогоденням. Її неможливо виконувати без особливого емоційного налаштування, без сліз. Навіть якщо твори світлі, вони пройняті сьогоднішньою нашою атмосферою, духом боротьби, болю і водночас віри у майбутню Перемогу. Тому що це артисти хору надзвичайно відчували, і ми з величезним пієтетом готували кожен твір.

У програмі прозвучали твори Олександра Рудянського ("Отче наш"), Ганни Гаврилець ("Оранта"), Олексія Скрипника ("Алілуя"), а також цикл "Іспанські фрески" Лесі Дичко, який завершував концерт. Також долучилося Тріо бандуристок Українського Радіо, що виконували пісні на вірші поетів, дотичних до війни, і це дійсно надзвичайно актуально зараз. Програма була цікавою тим, що це були досить різні жанри. Це була програма надзвичайної сили.

"Закриття фестивалю стало мистецьким катарсисом"

Ви також брали участь у заключному концерті 6 жовтня, який мав назву "Пісні, обпалені війною". Якою була ця програма?

Ця програма торкнула серця всіх виконавців. Я готувала цю програму з виконавцями, але коли я була слухачем в залі, я пережила мистецький катарсис. Вся програма закриття була надзвичайною у своєму енергетичному, мистецькому захопленні, вона охопила всю залу. Ми починали концерт із твору Лесі Дичко "Пісні, обпалені війною". Учасниками цієї події був Національний заслужений симфонічний академічний оркестр України, Хорова капела Українського Радіо, дуже чутливі й високохудожні солісти: Олександр Бойко, Тетяна Гавриленко, Тетяна Коробка. І за диригентським пультом Володимир Сіренко. Твір цікавий і особливий тим, що написаний на вірші двох поетів — Ярини Чорногуз та Богдана Томенчука. Пані Ярина воює з 2019 року, вона є військовою медикинею, а також онукою письменника Олега Чорногуза, донькою бандуриста Національної капели Ярослава Чорногуза. Ці вірші настільки торкають, що коли ми виконували цей твір, стримати сльози було неможливо.

Другим твором першого відділу став монументальний твір Євгена Станковича "Чорна елегія" — і про Чорнобиль, і про всі страждання, що переживає Україна. Надзвичайно потужний в усьому: в оркестрі, в хорі, в словах. Це монументальний, складний і водночас справжній твір. У другому відділі пролунали інструментальні твори — фортепіанний концерт Ігоря Щербакова та симфонія Олексія Скрипника.

Попри війну хор виступає

Як війна вплинула на ваш колектив? Адже багато митців зараз служать у Збройних силах.

Так, багато наших чоловіків мобілізовані до лав ЗСУ. Це впливає на кількісний склад. Оскільки потрібно зберігати паритет між чоловічими й жіночими голосами, ми звертаємось до керівництва, щоб зберегти баланс складу.

Тож, попри все, колектив працює.

Зараз у нас дуже якісний чоловічий склад — до хору долучилися солісти із різних театрів України. І щодо співаків-чоловіків, то зараз вони дуже стараються і роблять дуже гарний внесок у розвиток хору.

Українська літургія у Лаврі та різдвяні концерти

Які ваші наступні проєкти?

Ми готуємося до ювілейного концерту, присвяченого 150-річчю диригента Олександра Кошиця.

Зокрема, 2 листопада виконаємо літургію Кошиця №4 у Трапезному храмі Лаври — українською мовою.

Також готуємо різдвяний концерт-реконструкцію творів Кошиця, який відбудеться 24 грудня у Національній філармонії України. Також є програма, яку замовила Європейська мовна спілка.

Різдвяний концерт транслюватиметься 14 грудня на Радіо Європи.

Концерт виконуватиме Академічна хорова капела, Національний заслужений симфонічний академічний оркестр України й перфектні солісти. Ще один великий проєкт — "Різдвяна ораторія" Каміля Сен-Санса.

Це кришталева і справжня музика.





Фото: Юрій Прияцелюк
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Диригенти: Юлія Ткач
Музикознавці: Галина Бабій
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Джерело: ukr.radio



Інші:

«З дитинства не уявляв себе в іншій професії — тільки у музиці»
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
У новий сезон з новим керівником: що чекає на глядачів Сумського театру ім. Щепкіна
«Філармонія має бути привабливою та популярною, щоб сюди хотілося повертатися»
«Після нашої Перемоги ми отримаємо великий шанс на відродження нашої культури»
Танцівник-розвідник. Як балет допоміг вижити у Серебрянському лісі?
«Уявіть собі своє життя без музики. Можете? Ото ж бо!»
Саша Андрусик, агенція "Ухо": "Сьогодні ми живемо серед розмов, що обірвалися"
Володимир Козлов – зірка «Схід-Опери»
Від Братів Гадюкіних до Ллойда Вебера
Режисерка Оксана Дмітрієва: «У Європі дуже мало українського продукту, нам треба вигризати цю територію»
«Люди втомилися від знецінення. Їм потрібне світло в кінці тунелю»
Юрій Федоряка, директор Черкаської обласної філармонії
У чому суперсила українського фольклору? Ганна Гриніва в інтерв'ю із Захаром Давиденком
Оперна співачка Монастирська: Європейцям набридла війна в Україні, їм усе одно, чи віддамо ми Крим
Роман Григорів: «Я граю на груді металу, але мистецтво — перемагає»
"Білоус забрав із театру 23 вистави"
«Зараз у нас є одна мотивація на всіх – робити все для того, аби допомагати ЗСУ»
Директор Метрополітан-опера Пітер Ґелб : ”Я не хочу мати культурні зв’язки з убивцями. Тому я повністю припинив таку співпрацю”
Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
200.jpg