Мирослав Скорик і музика Львова | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мирослав Скорик і музика Львова
Академічний камерний оркестр
Бурко Сергій
Дика Ніна Орестівна
Скорик Мирослав Михайлович
Мирослав Скорик і музика Львова
«ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ»
25 вересня 2018, вівторок
Поширити у Facebook

В сузір’ї ювілейних святкувань 80-річчя Маестро Мирослава Скорика в Україні і в усьому світі, безперечно, знаковим залишиться фестиваль «ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ».

Хода фестивалю тривала від 14 – до 19 вересня 2018 року. Концертний зал імені С. Людкевича Львівської обласної філармонії вщент переповнений слухачами, приємно подивляв творчою атмосферою. Насичена і багатогранна панорама концертних програм впродовж чотирьох вечорів привертала увагу широкого кола слухачів, де з-поміж шанувальників знані художники, композитори, поети, диригенти, архітектори, письменники, адвокати, скульптори, професори, творча молодь.

Для любителів камерної музики залишиться незабутнім концертний вечір «Мирослав Скорик і музика Львова». У пошуку нових вражень та нових незабутніх емоцій для всіх учасників і слухачів третього фестивального вечора панівною залишалася «львівська атмосфера». Духовно-інтелектуальний простір Львова, міста, такого дорогого серцю Ювілянта, де примхливі абриси дахів, вежі храмів, церков зачаровують, де «…кожен будинок особливий і неповторний, в кожному втілений якийсь свій стиль, і він дихає тим часом, коли був збудований», де кожен камінчик львівської бруківки повняться таємничими спогадами, - творили камерно-інструментальні полотна яскравих представників львівської композиторської школи - Миколи Колесси, Анатолія Кос-Анатольського, Віктора Камінського, Мирослава Скорика, Олександра Козаренка у виконанні Академічного камерного оркестру «Віртуози Львова» (диригент – Сергій Бурко). Ведуча вечора - Софія Іванова.

Чільне місце було відведено презентації компакт-диску «Музика Львова» (мистецький керівник проекту та головний диригент оркестру – Сергій Бурко; керівник-концертмейстер – Володимир Дуда; анотації - доктор мистецтвознавства Любов Кияновська; звукорежисер – Маркіян Дрібнюк).

Запропоновані слухачам твори львівських композиторів ХХ століття - М. Колесси, А. Кос-Анатольського, М. Скорика, В. Камінського, С. Людкевича завдячуючи вишуканій манері письма і витонченості звукової виражальності, творять неповторну ауру старовинного міста Лева.

Концертна програма третього дня фестивалю розпочалася виконанням трьох «Фантазій» з «Львівської лютневої табулатури». Провадячи активну дослідницьку діяльність, Мирослав Скорик, віднайшовши у архівах Львівського університету львівську табулатуру, створену ще у XVI столітті для лютні, розшифрував і здійснив обробку для камерного оркестру та ансамблів. Особлива аура вишуканості і натхненності вирізняла інтерпретацію цих невеличких, але дуже ефектних п’єс.

Карпатський колорит Сюїти «В горах» славетного Миколи Колесси (1903-2006), написаний композитором в 1971 р. для камерного оркестру Львівської консерваторіі, зачарував винятковою просвітленістю і піднесеністю настрою у всіх частинах (Allegro moderato\ Adagio\ Allegro giocoso).

Епічною і дещо тривожною атмосферою вразила Пасакалія (до слова - це останній твір композитора) Анатолія Кос-Анатольського (1909-1983) із розкішним соло скрипки - Володимир Дуда.

Наступним номером концерту прозвучав камерно-інструментальний твір Віктора Камінського (нар. 1953) “Te Deum”, який ввів слухача у стан особливої філософсько-молитовної просвітленості стану душі. Щодо історії створення, то “Te Deum” – «Тебе, Бога, хвалимо», написаний в 1996 р. на замовлення керівника оркестру Сергія Бурка для виконання з нагоди 450-річчя Берестейської Унії (Львів) та згодом постав як центральна частина ораторії «Іду. Накликаю. Взиваю» на слова проповідей Митрополита Андрея Шептицького в поетичній обробці Ірини Калинець.

Звучання Партити №6 Мирослава Скорика (нар. 1938), написаної у 1995 році з орієнтацією і для знаменитого київського колективу Квартету імені Леонтовича, вразило багатством образно-емоційного забарвлення чотиричастинного циклу (Прелюдія. Пасакалія, Арія, Рондо).

Заключним номером програми постав твір Олександра Козаренка. «Sinfonia-estravaganza». Бурхливі оплески слухачів переповнили Концертний зал Львівської філармонії. «На біс» у виконанні камерного оркестру пролунала знаменита «Мелодія» Мирослава Скорика. Оваціями, стоячи, публіка вітала всіх учасників концерту.

Попереду – пора подальшого розквіту, народження геніальних мелодій, музичних полотен, творчих планів та проектів.

Ніна Дика (Львів, Україна),
кандидат мистецтвознавства (Dr. Ph),
доцент кафедри камерного ансамблю та квартету і
кафедри загального та спеціалізованого фортепіано
Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка


Автор: Ніна Дика
Колективи: Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"
Диригенти: Сергій Бурко
Композитори:Мирослав Скорик
Музикознавці: Ніна Дика
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії



Інші:

Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
      © 2008-2025 Music-review Ukraine