Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Цепколенко Кармелла
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
6 серпня, середа
Поширити у Facebook

Нещодавно стало відомо, що 14–15 серпня в Одеській обласній філармонії імені Давида Ойстраха все ж відбудеться щорічний, уже ХХХ Міжнародний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики».

Він присвячується героїчній боротьбі українського народу проти російських загарбників. Його особливість у тому, що програма об’єднує твори українських і зарубіжних композиторів, написаних під час війни, в яких тією чи іншою мірою відображається незламність українського народу та його збройних сил.


Буде виконано приблизно 50 творів, у тому числі 10 світових прем’єр українських і зарубіжних композиторів. Багато музичних перформансів мають театральний характер, поєднаний із художньою дією, звуковими, відео-, кіно- та мультимедійними інсталяціями.

Пропонуємо слово про фестиваль його засновниці, художньої керівниці, видатної української композиторки, лауреатки Національної премії України імені Тараса Шевченка (2024), заслуженої діячки мистецтв України, професорки Одеської національної музичної академії імені Антоніни Нежданової, секретаря Національної спілки композиторів України, голови правління Асоціації «Нова Музика» / Української секції Міжнародного товариства сучасної музики / ISCM

Попередні фестивалі завжди починалися словами: «Квітень обрано часом проведення фестивалю “Два дні й дві ночі нової музики” тому, що весна – то є розквіт, народження нового, час спалаху радості у природі та людських душах».

Але кривава загарбницька повномасштабна війна, розв’язана Росією проти України, назавжди змінила світ, який ми знали до цього. Замість музичних співзвуч і акордів ми почули вибухи російських ракет, а російська орда захопила частину нашою землі, де чинила розбій, мародерство та грабежі, катувала та вбивала українців. Масштабні руйнування, екологічні катастрофи, знищення українського народу рашистами стали нашою буденністю, а замість творення й пробудження ми отримали руйнування і смерть. Ворог намагається знищити наш народ, інфраструктуру, потенціал України в цілому, завдає руйнівних ракетних ударів по критичній інфраструктурі, зерносховищах, здійснює обстріли цивільних об’єктів і будинків мирних жителів.

Із надзвичайною цинічністю ворог спрямовує ракети задля руйнації української культури – на об’єкти спадщини, що перебувають під охороною ЮНЕСКО. В Одесі внаслідок масованих ракетних обстрілів понівечено найбільший православний храм міста – Спасо-Преображенський собор, пошкоджено 28 пам’яток архітектури, серед яких неймовірної краси Будинок учених і славнозвісний Музичний ліцей імені Петра Столярського, який простеляє дорогу в професійне мистецтво українським талановитим дітям і виховав свого часу світових зірок, серед яких: скрипалі Давид Ойстрах і Натан Мільштейн; піаністи Еміль Гілельс, Єлизавета Гілельс, Євген Могилевський та багато інших.

Чи доречно проводити фестиваль у період війни? Очевидно, що сьогодні однією з цілей ворога є нищення усього видатного, того, що несе в собі наші національні коди й культуру – мистецькі установи, проєкти, акції, об’єкти культурної пам’яті. Тому боротьбу проти російської агресії слід проводити й на культурному фронті, – ми не повинні втрачати свої позиції як європейської держави, котра розвиває сучасне мистецтво. Вважаємо, що наш фестиваль є доречним зараз як один з етапів цієї боротьби.

Наш народ згуртувався перед лицем смертельної небезпеки і дав рішучу відсіч підступному й нещадному ворогові. А українські воїни-захисники зірвали всі плани ворога щодо захоплення держави.

Війна змінила напрямок авторської стратегії. Одні вирішили (з огляду на різні обставини – руйнування власної домівки, територію, на якій відбуваються воєнні зіткнення, страх тощо) залишити країну й збоку спостерігати за розвитком подій і побічно віддзеркалювати війну в творах або ж надихатись cторонніми темами.
Для інших природним вибором стало зостатися на рідній землі та «своєю зброєю», тобто мистецтвом, боротися з ворогом. Щодо таких діячів війна сфокусувала головні вектори розвитку національної культури, що слугують орієнтиром актуальних спрямувань креативного пошуку, аби зберегти в мистецьких артефактах досвід тих, хто переживає нинішню війну з росією.

Я прийняла рішення залишитися в моїй країні, у рідному місті й боротися з ворогом разом зі своїм народом та, наскільки це можливо, відобразити в художній формі перебіг цієї борні, стійкість і непохитність українського народу, мужність і героїзм наших воїнів. Моя зброя – музичні твори. І фестиваль – теж мій витвір, який успішно протистоїть російській навалі творчим наповненням, оптимізмом і незламною вірою в неминучу перемогу. Так, незважаючи на війну, музика фестивалю «Два дні й дві ночі…» звучатиме в усьому світі завдяки онлайн-трансляції та відеозаписам.

Цьогоріч фестиваль присвячується героїчній боротьбі українського народу з російськими загарбниками та об’єднує твори українських і зарубіжних композиторів, які написані до й під час війни. Вони відображають незламність українського народу та його збройних сил. Музика стане вираженням людського існування в усій його глибині, з усіма стражданнями, розпачем, страхом смерті й загибелі, – проте, слугуватиме символом надії, супротиву та віри в швидку й невідворотну перемогу.


Автор: Кармелла ЦЕПКОЛЕНКО
Композитори:Кармелла Цепколенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва Два дні й дві ночі нової музики/2Д2Н
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Чому провідний театр США ставить оперу про викрадених українських дітей?
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Згадуємо Володимира Верменича
«Світ містики»: французька, литовська та українська музика у програмі піаніста-дослідника Юсуке Ішії
Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
Як П'ята симфонія Бетховена, присвячена українцю, стала символом перемоги
Тиха революція
9 червня день пам'яті Василя Барвінського
Консульство - філармонія: 20 років співпраці
"Зозулька" Соломії, або Трагічна доля Ганни Крушельницької
Дослідження виявило вплив музики на мозкові ритми людини
Випуск 2025: свято музики і таланту!
Легендарна "Мелодія" Мирослава Скорика має 20 версій і звучить на планеті кожні три дні
8 театральних прем'єр, які не можна пропустити в червні
Короткометражний фільм “ALONG THE LINES” увійшов до програми престижного TRIBECA FILM FESTIVAL
Яка зарплата у вчителя музики: що демонструє середній показник по країні
Батько Мирослава Скорика у 1939-му заробляв 500 злотих, а у 1941-му - 600 рублів
Видавництво "Родовід", "Танго для трьох"
Економіка дозвілля — скільки коштують квитки до кращих театрів ЄС
Актуальність опери у вічних питаннях
День пам’яті Дмитра Гнатюка
30-ліття «Віртуозів Львова»
Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110816_3439.jpg