Ігрові перфоманси від «Камерати». "Київська камерата" представляє.. | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Ігрові перфоманси від «Камерати».
Півненко Богдана
Ходакова Тамара Анатоліївна
Національний ансамбль солістів
Матюхін Валерій Олександрович
Польова Вікторія Валеріївна
Іщенко Юрій Якович
Ігрові перфоманси від «Камерати». "Київська камерата" представляє..
ХХІ Міжнародний музичний фестиваль «Київ Музик Фест»
30 вересня 2010, четвер
Поширити у Facebook

30 вересня в Колонному залі Національної філармонії України відбувся другий концерт «Київської камерати» під керуванням Валерія Матюхіна в рамках «Київ Музик Фесту-2010». Тож продовжимо розпочату розмову про цей колектив.

На сцені – «Київська камерата»

Програма концерту цілком пов'язана з концепцією гри. Склад героїв цієї імпрези такий же національно строкатий, як і першої. Учасниками стали місцеві композитори – Вікторія Польова, Юрій Іщенко і гості – Леонід Грабовський, який живе у США, Євген Оркін (мешкає у Німеччині) і класик аргентинської музики XX століття Альберто Хінастера (1916–1983). Кожен із композиторів запропонував свій ігровий перформанс. Отже – враження від прослуховування концертної програми…

Группа перших скрипок

Серенада № 5 для камерного оркестру Юрія Іщенка від початку до кінця пронизана ігровими елементами. Ії чотири частини сприймаються, як жанрові замальовки. Твір немов зліплений із різних жанрових фрагментів – ліричних, пасторальних, забавково-скерцозних, жартівливих танцювальних, гумористично-шаржових, бурлескних і навіть таємничо-фантастичних. Розмаїтість жанрових мотивів-відблисків оформлюється у калейдоскоп, викликаючи асоціації з іграшково-казковою образністю.

Юрій Іщенко після прем’єри свого твору

«Єпіфанія» для голосу й камерного оркестру Вікторії Польової сприймається, як гра з естетикою модерну початку XX століття. Опус композиторки – це своєрідна алюзія до авангардних творів футуристів із їхньою «заумною» мовою й пристрастю до експериментів у галузі словотворчості. На тлі оркестрового супроводу звучить «дитячий белькіт», загадково незрозуміла у змістовному плані «пташина» мова.

Співає Тамара Ходакова (сопрано)

Створюється враження, що маля робить боязкі спроби говорити. Нерозбірливі вигуки, призвуки, рвані склади іноді оспівуються в цілком зрозумілі слова, і тоді на кілька секунд «дитячий белькіт» поступається місцем вокалізу.

Співає Тамара Ходакова (сопрано)

Так народжується Єпіфанія, що буквально означає богоявлення. Перед слухачем інсценується акт матеріалізації божественної творчої волі й духу композитора-Творця.

Вікторія Польова приймає вітання

Камерну симфонію № 5 Євгена Оркіна краще жанрово позначити як Концерт для скрипки з оркестром, що підтверджується акцентом на віртуозності й діалогічному принципі між партіями скрипки й оркестру. В процесі прослуховування все більше впевнюєшся в подібних виводах, розуміючи, що композитор веде зі слухачем гру.

Богдана Півненко (скрипка)

Автор немов підсміюється над серйозністю сприйняття власного опусу. Раптово спливають відгомони теми якогось дуже знайомого твору. Вухо намагається вловити, пам'ять напружується й шукає зачіпки. Але знайомий мотив, відзвучавши, відразу зникає. Так відбувається кілька разів, і з кожною новою появою мотив набирає силу й поступово розростається до цілком помітної теми. Наприкінці ж автор перестає ховатися, проголошуючи тему. І виходить, що це тема украй популярного Карпріса № 24 Паганіні. Тема сприймається як емблема-знак. Гра кінчена, все ясно, надзвичайний ефект!

Звучить твір Євгена Оркіна

В «Concerto misterioso» для дев'яти солістів Леонід Грабовський теж пропонує ігрову програму, але це інтелектуальна гра вищого пілотажу, як вищий прояв творчого духу й майстерності митця. Слухач стає співпричетним до таємниці (misterium) народження твору. Він спостерігає як з мікромотивів оформлюється ціле. Авангардні хитросплетення поступаються місцем алюзіям на середньовічно-ренесансні пасторальні ремінісценції. У свідомості вимальовуються візуальні картини ансамблевої інструментальної гри акторів-менестрелів. Стає зрозуміло, що це високомистецька стилізація, розіграна як сучасний перформанс.

Леонід Грабовський вітає виконавців

Концерт для оркестру аргентинця Альберто Хінастери витриманий у класичних традиціях авангарду XX століття, але його терпкий національно-екзотичний тематизм створює унікальне враження краси звучання. Від початку й до кінця опус вибудовується на контрастному чергуванні статичних і динамічних фрагментів-блоків. Медитативно-статичні моменти раптово змінюються напружено-динамічними, арабесково-скерцозними. Фінальний розділ буквально приголомшує своєю іскристістю, блиском, динамікою звучання. Дух захоплює від напруження і відчуття присутності у епіцентрі цього вихору.
«Камерата» цього разу, як і завжди була на висоті, вкотре продемонструвавши професійну виконавську майстерність оркестру, диригента і солістів, до речі, тих самих, що брали участь в першому концерті – скрипальки Богдани Півненко, співачки Тамари Ходакової. Що ж, чекаймо на третій й останній концерт цього колективу в рамках «фестівського» марафону...

Диригент Валерій Матюхін

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Анна Луніна
Колективи: Національний ансамбль солістів "Київська камерата"
Виконавці: Богдана Півненко, Тамара Ходакова
Диригенти: Валерій Матюхін
Композитори:Вікторія Польова, Юрій Іщенко
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
101003_012.jpg