Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Василь ВОВКУН:
Вовкун Василь
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
29 серпня 2019, четвер
Поширити у Facebook

Кілька порад учасникам П'ятого Міжнародного конкурсу оперних співаків імені Соломії Крушельницької

Впродовж 12-22 листопада 2019 року у Львівській національній опері відбудеться П'ятий Міжнародний конкурс оперних співаків імені Соломії Крушельницької, участь в якому можуть взяти виконавці віком до 35 років позмагатися за Гран-прі конкурсу - $10 000. Генеральний директор - художній керівник театру Василь Вовкун розповів детальніше про етапи підготовки конкурсу та висловив свої побажання та поради його учасникам.

- Міжнародний конкурс оперних співаків імені С. Крушельницької у Львівській національній опері має тривалу історію. Однак, на жаль, він тривалий час не проводився, і цього року відбудеться вперше після 10-річної перерви. Як ви обійняли посаду генерального директора-художнього керівника, коли зародився імпульс, ідея та бажання знову відновити конкурс оперних співаків у Львівській національній опері?

- Кожна держава має своїх відомих співаків, якими підкреслює свою приналежність до високого мистецтва - саме оперного чи класичного мистецтва. І звичайно, Україна має такі відомі імена, одне із них - Соломії Крушельницької. Вона працювала на теренах Західної України, бо народжена в Тернопільській області, співала, зокрема, у Львівській національній опері, тоді - Великому міському театрі. І це світова співачка, а присвоєння її імені - підкреслює концептуальність цього Міжнародного конкурсу вокалістів. Мені двічі випала честь, нагода чи, власне, місія відновлювати цей конкурс: вперше, коли я був у каденції міністра культури України, і нині знову, через 10 років, очоливши Львівську оперу. Знаючи про те, що цей конкурс має проходити стабільно, бодай щотри роки, я знову ініціював при Міністерстві культури України розмову про те, що це є ненормальним явищем пропускати аж десять років і не проводити його. Таким чином ми відновили конкурс, і слава Богу!

- Як відбувається підготовка?

- На сьогоднішній день ми отримали перші фінансові транші, відкрили сайт, тобто вже розпочалася досить велика організаційна робота. Ми вже маємо і перші заявки від учасників. Сподіваємося на його міжнародний рівень, маю на увазі, що будуть представники різних країн. Адже рівень цього конкурсу засвідчують і запрошені члени журі. Склад журі очолює солістка Віденської державної опери, народна артистка України Вікторія Лук'янець, а членами журі є такі відомі люди, скажімо, як Беата Клатка, котра представляє Варшавську національну оперу, також відомий німецький піаніст Ейтан Пессен, Славомір Якубек - колишній директор Братиславської опери; це є і наші українські імена - диригент Михайло Дутчак, співаки Олександр Дяченко і Світлана Мамчур, а також солістка Польської Королівської опери Ольга Пасічник. І мені видається, що цей конкурс може стати переломним в Україні, в розумінні, що він буде проводитися надалі дуже стабільно.

- У чому ще особливості, на вашу думку, цього конкурсу, особливо в українському та міжнародному контекстах?

- Призовий фонд конкурсу відповідає міжнародним стандартам: має і Гран-прі, і премії, які ділимо на чоловічі і жіночі голоси, мається на увазі, що будуть по дві І, ІІ, ІІІ премії. Друге, що є важливим - учасники 3-го туру мають можливість взяти учать у наших виставах і захищати свою професійність, будучи безпосередніми героями вистави. Мені здається, що цей конкурс дуже цікавий, і ми очікуємо на велике міжнародне представництво, на талановитих людей. Ми створимо всі умови, щоб кожен учасник відчував себе дуже щасливо на нашому конкурсі у Львові і саме в стінах Львівської опери.

- Що ви порадите молодим співакам, які візьмуть участь у конкурсі, насамперед щодо 3-го туру? Адже особливістю цього конкурсу є те, що учасники у 3-му турі беруть участь у репертуарних виставах театру. Як краще підготуватися?

- Очевидно, від репетицій це мало залежить, адже людина, яка готує ту чи іншу партію, має відчувати її так, щоб легко в неї входити з кількох репетицій. І мусить навчитися входити в контекст тої постановки, яка пропонується, бо власне це професія зобов'язує. Нещодавно я був членом журі конкурсу Адама Дідури в Польщі, і що я можу побажати учасникам? Я би сказав - дивувати несподіваністю, свободою відчуття себе на сцені, більше помилятися, аніж традиційно пропонувати себе в тому чи іншому образі, бо це дуже і дуже нецікаво на сьогоднішній день. Дати нам відчуття опери нового століття - ХХІ століття, незважаючи на те, що ми можемо співати чи Верді, чи Вагнера, чи Моцарта, але ми маємо бути молодими, пластичними, чуттєвими, інтелектуальними і дуже сучасними.

- Чи допускаєте, що співаки, які вас вразять, будуть згодом виступати на сцені Львівського оперного?

- Ми будемо дуже уважно стежити за всіма турами конкурсу, тому що це нам цікаво. Одне з наших звдань - це не тільки проведення цього заходу. Наше головне завдання - якщо це талановитий співак, щоби його залишити на сцені Львівської опери. Тож не зволікайте, термін подачі заявок - до 1 жовтня 2019 року.
Розмовляла Стефанія Олійник.


Автор: Стефанія Олійник
Фото: Руслан ЛИТВИН
Діячі мистецтв: Василь Вовкун



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
100910_040.jpg