Бурнонвіль очима Френка Андерсена | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Бурнонвіль очима Френка Андерсена
Бурнонвіль очима Френка Андерсена
2️1 травня, напередодні заходу «Крила дружби – Данія та Україна», на сцені Національної опери України відбудеться непересічна подія
20 травня, вівторок
Поширити у Facebook

Цей захід буде особливо корисним для професіоналів балету, а також цікавим для обізнаних балетоманів: публічна лекція-практика, яку проведе відомий данський балетний танцівник і хореограф Френк Андерсен.

Він – відомий у світі знавець, хранитель і популяризатор спадщини Августа Бурнонвіля, видатного данського балетмейстера, хореографа, педагога, творця власної системи хореографічного навчання, засновника унікального данського балетного стилю, що отримав назву «школа Бурнонвіля». Саме Бурнонвіль, француз за походженням, приніс справжнє всесвітнє визнання данському балету.

Френк Андерсен двічі обіймав посаду художнього керівника Королівського данського балету, упродовж своєї кар’єри працював з провідними театрами світу – від Парижа до Токіо – зберігаючи автентичність і високу якість класичного танцю. Та, напевно, найважливіше, що перед тим він, ще будучи артистом балету, сам танцював у балетах Бурнонвіля. Тому й особливо цінне те, що він фахово і предметно розповість нашим глядачам про характерні ознаки стилю видатного майстра класичного танцю, його школи, в основі якої лежать, по-перше, французька танцювальна лексика, прищеплена Бурнонвілю з дитинства його педагогами Гарделем і Вестрісом, де грація і витонченість були зведені в культ танцю; по-друге, італійська танцювальна техніка, що бере свій початок від музичної культури Італії; по-третє, техніка епохи романтизму, яка була перероблена Августом Бурнонвілем і отримала внаслідок цього самобутню форму і новий зміст, який полягав у тому, що він робив балети не для аристократії, а для простого народу; вони не про королів, а про людей, про життя, про кохання. Бурнонвіль не зі звичайних людей робить танцівників, а з танцівників робить звичайних людей. Безпрецедентне у порівнянні з тим, як було заведено в балеті до Бурнонвіля, значення надавалося ним віртуозності чоловічого танцю, техніка якого зрештою підготувала академічний танець ХIХ століття. У чоловіків він розвинув стрибкову техніку, віртуозність і енергійність, увів характерні й національні танці, додав балетним персонажам мімічної виразності. У педагогічній методиці Бурнонвіля на відміну від багатьох інших шкіл техніка розглядалась саме як засіб виразності, а не самоціль.

Френк Андерсен – палкий прихильник українців у їхній боротьбі за свою ідентичність – розповів, що давно, ще два роки тому прагнув приїхати в Україну, аби підтримати мужній народ у його справедливому прагненні до незалежності. «Найважливішим питанням для мене було: за що ви боретесь? Ви боретесь за свободу! За своє мистецтво, за свою культуру, за можливість бути інтегрованими у цивілізований світ. Я відчуваю себе частиною цього, маленькою частиною, але ми повинні робити усі найменші кроки, аби життя продовжувалося. Я хотів приїхати, але мені щоразу казали «рано, небезпечно». І от в січні я сказав – «все, їду!» Моя мрія здійснилася. Про неї знав ваш художній керівник балету Нобухіро Терада, про це знав Олексій Ратманський, ваш, український танцівник, який був також і артистом Данського королівського балету, коли я очолював його».

Попри війну та постійні загрози, Френк Андерсен власною ініціативою погодився приїхати до Києва, аби поділитися своїми знаннями й майстерністю з артистами балету Національної опери України. Його рішення приїхати саме зараз – у складний час для всієї країни – є не просто актом доброї волі, а потужним жестом солідарності з українським народом, підтримки культури, яка продовжує жити, розвиватися та надихати навіть під звуки сирен.
Після знайомством з київською балетною трупою Френк Андерсен розпочав копітку роботу над втіленням хореографічної перлини – па-де-де з балету «Фестиваль квітів у Дженцано» Е. Хельстеда. Він привіз з собою костюми і взуття, які чітко відповідають стилю, який дбайливо зберігається з часів Бурнонвіля, надав канонічну музичну редакцію цього твору, котрий буде виконаний у концерті 22 травня.

21 травня у практичній частині лекції Френка Андерсена візьмуть участь провідні солісти балету Національної опери України Ілона Кравченко і Микита Сухоруков, які будуть за допомогою пластики ілюструвати тези лектора на прикладі фрагментів саме з балету «Фестиваль квітів у Дженцано».
Проєкт є не лише мистецькою подією, але й першим кроком до подальшої масштабної творчої співпраці та культурного діалогу між Україною та Данією в галузі класичного мистецтва. Реалізація цього проєкту стала можливою завдяки підтримці Посольства Королівства Данії в Україні.

















Автор: Лариса Тарасенко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України



Інші:

16 червня виповнюється 68 років відомому українському режисеру Василеві Вовкуну
Уривський, Трунова, Петросян: що готують київські театри влітку
Стартує проєкт «СПАДЩИНА. DIGITAL.ODESA OPERA HOUSE»
Згадуємо маестро
Неперевершена Примадонна української опери
У Рівному виступить Львівський квартет
«Сценічні фантазії»
Інтелектуальна власність і музика: чому важливо подбати про захист своєї творчості
Фестиваль сучасної хорової музики пройде в Ужгороді
Житомирський хор "Gloria" здобув золотий диплом на Міжнародному фестивалі у Польщі
Нагородили відомого буковинського митця Євгена Савчука
На Сумщині під час волонтерської місії загинув соліст Одеської опери Владислав Горай
У Люксембурзі втретє проводять "Дні України"
Грандіозна імпреза у Національній опері
Класика, закордонні гості та прем’єри: концерти червня у столичній філармонії
російські зірки класичної музики повертаються на сцени Європи - Politico
7 балетних вистав, які варто побачити в червні
Троє українських оперних співаків серед фіналістів XII Міжнародного вокального конкурсу ім. Станіслава Монюшка
KharkivMusicFest завершує фестивальну програму прем’єрою «Симфонії Незламності» у виконанні Національного президентського оркестру
Світові премʼєри з архівів Софійського монастиря від хору "Гомін" в Органному залі
"Тигролови" на Бродвеї: мюзикл за романом Багряного показали у Нью-Йорку
«Вечір в опері»
Переможна “Nessun dorma” («Ніхто не засне!»)
Вцілілі роботи Людмили Мєшкової: 5 червня відкривається нова виставка в Українському Домі
Створюємо українські мюзикли разом:
The Metropolitan Opera відкриває стажування для українських оперних фахівців у 2025 році
Світова прем’єра документального фільму «Дівія» відбудеться у Карлових Варах
Поринь у живу традицію: у Києві відбудеться фестиваль "Кобзарська Трійця"
Помер радянський композитор Євген Дога: що він казав про війну в Україні та яке принизливе майбутнє пророчив росії
KharkivMusicFest запрошує на подію "Нічні концерти"
Метрополітен-опера представила перший уривок з опери про депортованих українських дітей
13 (Тринадцять)
У Києві померла легендарна балерина Валентина Калиновська
«Музика заради миру»
Музика, постаті, відкриття: червень у Музеї Соломії Крушельницької
ТЕАТРАЛЬНА АЛХІМІЯ ЗА ШЕКСПІРОМ
Юні таланти виступлять у Рівненській обласній філармонії
Червень ставить крапку у філармонійному сезоні…
У Львові вшанують видатного композитора Мирослава Скорика
Зеленський призначив гранти 16 молодим діячам мистецтв
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
1.jpg