Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Пірієв Олександр Валерійович
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
19 липня 2019, п'ятниця
Поширити у Facebook

Перше офіційне інтерв'ю нового директора Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М. Лисенка Сергія Волкова на Радіо Культура в програмі "Імператив".



Ведучий:
Олександр Пірієв

— Зараз ви очолюєте один із найкращих музичних дитячих закладів. Керівник має мати базову музичну освіту, чи має бути просто успішний менеджер?

Ідея ця вже прописана в законі. І там ніде не написано, що керівник повинен мати базову якусь освіту. Хоча я думаю, що будь-кому зрозуміло, що медичним закладом має керувати людина, яка має лікарську освіту. В культурі, це мабуть, пропустили, або свідомо пропустили. Досвід історичний показує, що очолювали музичні навчальні заклади тільки люди, які мали музичну освіту… Мати досвід керівництва, управлінський — одна річ, а інша річ — творчо спілкуватися з творчими людьми. Треба розуміти їхні проблеми і їхній шлях до тієї творчості… Людина, яка не була в цьому оточенні, їй важко зрозуміти проблеми колективу.


— Ви любите музику Олександра Скрябіна. Чому?

Романтика. Я часом дуже сентиментальний.

— А керівник — він має бути м'яким? Чи все ж таки твердість  це реалії нашого життя?

Мені бабуся колись казала: будеш добрим — проковтнуть, будеш злим — проковтнуть. Не можна це поєднати все. Але треба поєднувати.

— Для вас поєднання старих і нових кадрів у школі є важливим? Чи заохочуєте ви молоде покоління до викладання?

Звичайно, проблема старіння кадрів існує. Але на таких корифеях тримається вся система мистецької освіти. 

— Для музичної еліти треба слухач. Чи вважаєте, що треба вчити, знайомити слухача?

Як показує історичний досвід, цю ідею хотіли втілити радянські викладачі, створивши дитячі музичні школи-семирічки. Спроба створити в загальноосвітніх закладах таку саму систему мистецької освіти в нашій країні поки що невдала… Цю функцію взяло на себе Міністерство культури. Були законодавчі акти за радянської влади, долучали музичні школи, школи мистецтв до того, щоб виховувати того слухача. Коли я вчився в загальносвітній школі, то в нас були уроки музики, нам ставили платівки Бетховена, класики. Але зараз про це мови не йде. Немає зацікавленості в тих педагогічних навчальних закладах вищих, які б готували таких викладачів, які були б зацікавлені в підготовці цих слухачів. Бо вони самі того не знають.

— Ваша головна мета, яку вбачаєте на посаді директора на найближчі роки?

По перше, щоб про наші школи знали. В європейських школах знають, але знають по наших лауреатах. Щоб наші школи якось наші можновладці, люди, які сьогодні створюють закони, керують країною, щоб вони знали, що є такі школи і є такі талановиті діти… Ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не країна жебраків, які наймаються в сусідні країни для заробітку.

Весь ефір слухайте тут


Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: .nrcu.go



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
2.jpg