Композиторка Вікторія Польова: «Мавка для мене - архетип моєї країни» - прем'єра 28, 29 і 30 листопада | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Композиторка Вікторія Польова: «Мавка для мене - архетип моєї країни» - прем'єра 28, 29 і 30 листопада
Польова Вікторія Валеріївна
Композиторка Вікторія Польова: «Мавка для мене - архетип моєї країни» - прем'єра 28, 29 і 30 листопада
26 листопада, середа
Поширити у Facebook
Джерело: www.kyivpost.com

Напередодні світової премʼєри балету «Мавка» у Львівській національній опері KyivPost зустрівся з однією з найвідоміших у світі сучасних українських композиторок Вікторією Польовою.

Вікторія Польова – визнана у світі композиторка. Твори киянки звучать на найпрестижніших сценах Лондона, Нью-Йорка та Парижа. Музика Вікторії є голосом України, яким щиро захоплюються, який шанують.

На замовлення Львівської національної опери Вікторія Польова почала працювати над партитурою балету «Мавка» одразу після повернення до Києва зі Швейцарії, де перебувала у тимчасовому прихистку після початку повномасштабного вторгнення. 

Генеральний директор і художній керівник Львівської національної опери, автор лібрето нової «Мавки» Василь Вовкун поділився своїм відчуттям музики нового балету: «Наша «Мавка» сповнена глибоким психологізмом, філософськими сенсами та сучасним підтекстом. Вона вражає тонким нюансуванням характерів, природних явищ. Фінал твору нашої геніальної композиторки підіймається від трагічного світовідчуття до оптимістичного саме за Лесею Українкою —  «Я в серці маю те, що не вмирає!»». 


А ще Василь Вовкун додає для історії культурного спротиву України такий штрих із робочого процесу: партитуру Вікторія надіслала о другій ночі з 16 на 17 червня 2025 року —  під час одного з найбільш масованих  ракетних ударів по Києву…

Чим або ким для Вас є «Мавка» з легендарної поеми Лесі Українки?

Вікторія Польова: 
Думаю, що Мавка для мене — це не стільки персонаж, скільки архетип моєї країни. Її сутність — це трагічне трансформуюче начало. Вона, як і персони, породжені Океаном у «Солярісі» Станіслава Лема, приходить зі світу, який не знає людських умовностей. Але, якщо Харі з «Соляріса» була дзеркалом, що відбивало людську провину й травму, то Мавка — це сила, що пробуджує глибинні можливості людини. Вона виявляє у Лукашеві не його біль, а його світло й здатність творити. Любов Мавки стає тим вищим впливом, що вивільняє  дар бачити красу. Це надія на те, що найцінніше у людській душі є невловимим для руйнування. 

Що Ви вкладали в музику для цього балету, який народився в Україні під час війни?

Вікторія Польова: 
Музика є єдиним прихистком для мене зараз. Коли музика народжується в епіцентрі трагедії, вона не може бути просто мистецькою вправою — це моє особисте протистояння небуттю. Я вкладала у «Мавку» все моє натхнення до життя. Так, це музика, яка знає, що таке війна. Вона містить у собі весь той біль і всі ті тихі клятви, які ми даємо собі під час обстрілів: жити, свідчити, творити. Але це й спроба створити внутрішній світ, де панує інша, ніж зовні, логіка — логіка гармонії. Музика «Мавки» — це мій приватний спосіб сказати: попри все, я намагаюсь виразити красу. І мій твір – про невимовну красу життя.

Що допомагає особисто Вам триматися й так потужно творити у таких складних умовах?

Вікторія Польова: 
Створення музики є найсильнішим актом свободи, який я можу здійснити. Це — моя особиста опора. І це знак, який я подаю: голос лунає, ми продовжуємо жити.




Автор: Мирослава Макаревич
Фото: Андрій Оліфіренко
Композитор:Вікторія Польова
Джерело: www.kyivpost.com



Інші:

Композиторка Вікторія Польова: «Мавка для мене - архетип моєї країни» - прем'єра 28, 29 і 30 листопада
“Нормальність — це найгірший діагноз”: Євген Лавренчук про створення власних світів
Дніпровська балерина стала заслуженою артисткою України
Богдан Струтинський: «Ми будуємо власну модель українського мюзиклу»
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
Музика без бар'єрів: у Запорізькій обласній філармонії дбають про доступність для всіх
ЗОРЯНА КУШПЛЕР: про смерть опери, культурне самозванство та надлюдські здібності Пласідо Домінго
«Я живу й працюю в Україні, бо це мій творчий дім», — Раду Поклітару
Сергій Леонтьєв: «Створювати красу навіть у темні часи»
«З дитинства не уявляв себе в іншій професії — тільки у музиці»
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
У новий сезон з новим керівником: що чекає на глядачів Сумського театру ім. Щепкіна
«Філармонія має бути привабливою та популярною, щоб сюди хотілося повертатися»
«Після нашої Перемоги ми отримаємо великий шанс на відродження нашої культури»
Танцівник-розвідник. Як балет допоміг вижити у Серебрянському лісі?
«Уявіть собі своє життя без музики. Можете? Ото ж бо!»
Саша Андрусик, агенція "Ухо": "Сьогодні ми живемо серед розмов, що обірвалися"
Володимир Козлов – зірка «Схід-Опери»
Від Братів Гадюкіних до Ллойда Вебера
Режисерка Оксана Дмітрієва: «У Європі дуже мало українського продукту, нам треба вигризати цю територію»
«Люди втомилися від знецінення. Їм потрібне світло в кінці тунелю»
Юрій Федоряка, директор Черкаської обласної філармонії
У чому суперсила українського фольклору? Ганна Гриніва в інтерв'ю із Захаром Давиденком
Оперна співачка Монастирська: Європейцям набридла війна в Україні, їм усе одно, чи віддамо ми Крим
Роман Григорів: «Я граю на груді металу, але мистецтво — перемагає»
"Білоус забрав із театру 23 вистави"
«Зараз у нас є одна мотивація на всіх – робити все для того, аби допомагати ЗСУ»
Директор Метрополітан-опера Пітер Ґелб : ”Я не хочу мати культурні зв’язки з убивцями. Тому я повністю припинив таку співпрацю”
Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
22.jpg