«Варто було заплющити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер»! | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Варто було заплющити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер»!
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
«Варто було заплющити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер»!
У Великій залі НМАУ завершився дитячий музичний конкурс-фестиваль, художнім керівником якого став Денис Мацуєв
19 листопада 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Микита Бурзаниця - лауреат конкурсу-фестивалю SBERBANK DEBUTСам конкурс проходив у три тури.

Змагалися 15 учасників віком до 13 років із семи країн — України, Росії, Грузії, Австралії, Узбекистану, Швейцарії та Канади.

У першому турі піаністи показали свої виступи у відеозаписі, а журі зі ста заявок відібрали 15 учасників.

У другому — конкурсанти виконували двадцятихвилинну сольну програму з п’яти творів, куди в обов’язковому порядку був включений опус українського автора, п’єса епохи класицизму (або бароко) та твір, що належить до широкого часового проміжку — від епохи романтизму до музики XXI сторіччя.

При цьому допускалося виконання власного твору, чим і скористався москвич Євген Євграфов і мешканець Тбілісі Сандро Небієрідзе. Перший із них зіграв свою п’єсу «Дні летять і летять» — світлий твір у до мажорі, в якому нещадний біг часу дитиною сприймається з безтурботною радістю, другий — не менш зворушливий опус під назвою «Життя і спогади маленького робота».

У третьому турі, куди пропустили всіх без винятку учасників, виконувалися одна-дві частини будь-якого інструментального концерту. Тут при виборі програми знов-таки вирізнився Євген Євграфов, який виконав нікому не відомий твір учня Миколи Мясковського Євгенія Голубєва — Юнацький концерт, який використовує інтонації клейзмерських пісень. Крім того, швейцарець Симон Бюркі, вплів у Концерт для фортепіано з оркестром №20 Вольфганга Амадея Моцарта сольну каденцію власного твору, як це робили зрілі віртуози в ту епоху, коли і з’явився цей твір.

Враховуючи ніжний вік учасників, організатори конкурсу вважали за краще відмовитися від традиційного присудження «місць», що залишає за «бортом» усіх конкурсантів, окрім трьох лідерів. У даному ж випадку нагородили абсолютно всіх — п’ять конкурсантів отримали звання лауреатів і премію у розмірі 41 тисяч гривень (крім того, грошові призи у 8200 гривень вручили їхнім педагогам), а останні десять учасників стали дипломантами і були нагороджені грошовими преміями у 8200 гривень. Утім, головним було, мабуть, навіть не це. Денис Мацуєв, що поставив перед конкурсом довготривалі завдання, побажав підтримати молодих музикантів і після змагання, давши їм можливість виступити на інших своїх фестивалях.

При цьому перевага віддавалася якраз дипломантам. Українці — Марія Клименко (Іллічівськ) і Дмитро Семикрас (Суми), а також росіянка Анастасія Махамендрикова (Москва) отримали запрошення взяти участь у Літній творчій школі в Суздалі. Росіянин Євген Євграфов і представник Узбекистану Іскандар Мамадалієв (Ташкент) вирушать на фестиваль Crescendo наступного — ювілейного для нього — року. Швейцарець Симон Бюркі поїде до Франції на фестиваль мистецтв міста Ансі, а росіянин Гліб-Йосиф Романчукевич (Москва) — до Іркутська на фестиваль «Зірки на Байкалі». Крім того, завдяки фонду Dell’Arte росіяни Анастасія Махамендрикова (Москва) й Олександр Доронін (Ярославль) зіграють концерт у Лісабоні.

Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut. 17.11.13. Нагородження лауреатів та дипломантів

Тішить і те, що лауреатами конкурсу-фестивалю сталли відразу два вихованці вітчизняної школи. Швейцарець Симон Бюркі (Санкт-Галлен), який захоплюється класикою, джазом і грою на балалайці, вчиться в одній з київських шкіл. Микита Бурзаниця, янголоподібного вигляду білявий хлопчина, приїхав із Донецька. У фінальному концерті він недаремно завершав виступи лауреатів — його інтерпретація фінальної частини Концерту №2 Каміля Сен-Санса, як нічий інший виступ, приголомшувала поєднанням прекрасної рухливості пальців і дбайливого ставлення до фактури, в якій був прослуханий кожен голос.

Троє інших лауреатів зірвали хоч і менш екзальтовані, але все ж бурхливі оплески залу. Гліб-Йосиф Романчукевич зіграв останню частину Концерту №3 Людвіга ван Бетховена, демонструючи не лише властиву творам цього автора героїку, але й хорошу взаємодію з оркестром. Утім, Володимир Сіренко, який диригував Національним симфонічним оркестром України, сам чуйно йшов за молодими солістами.

Грузин Сандро Небієрідзе (Тбілісі) виконав першу частину Концерту №2 Дмитра Шостаковича, представивши композитора людиною, яка шукає і сумнівається. Нарешті, австралієць з азіатським корінням Шуан Херн Лі заворожив слухачів першою частиною Концерту ля мінор Едварда Гріга, а також щирістю почуттів, із якими він кинувся обіймати диригента. При цьому і грою, і зовнішністю, і мімікою молодий віртуоз нагадував знаменитого китайського піаніста Ланг Ланга — до речі, той теж починав свій шлях кар’єрою вундеркінда.

Не дивлячись на те, що цей конкурс-фестиваль був абсолютно новим, на всіх його заходах — концертах членів журі, їх же майстер-класах, і, звичайно ж, самих конкурсних баталіях — було море публіки. Остання обсипала конкурсантів оплесками та криками «браво» буквально після кожного виступу. І захоплення це було абсолютно виправданим: за словами членів журі, молоде покоління музикантів демонструвало не лише віртуозність, але і яскраву індивідуальність, якої так не вистачало музичному світу останніми роками.

По завершенню фестивалю-конкурсу SBERBANK DEBUT ми запитали Дениса Мацуєва про перспективи молодих піаністів:

У цьому віці головне для виконавця — відчути що він потрібний. Взагалі, після більшості конкурсів, навіть найбільших, як правило, не відбувається шлейфу наступних подій, пов’язаних із минулим змаганням. У нас же велика роль була відведена якраз «післямові» — в першу чергу, концертам, які стимулюватимуть виконавців продовжувати працювати над своїм виконавським зростанням.

Мене дуже тішило, як приймала конкурсантів київська публіка — вона підтримувала їх із захопленням, немов на сцені виступали великі артисти. Чесно кажучи, і мені варто було закрити очі, як здавалося, що грає не юний піаніст, а зрілий майстер. Я не хочу, щоб конкурсанти відчували себе зірками — ця хвороба дуже небезпечна, і їм було б боляче впасти з подібної піраміди. Наша мета, так само як і завдання батьків і педагогів цих юних талантів, — допомогти їм розвиватися поступово.


Автор: Любов Морозова
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Диригенти: Володимир Сіренко
Концертний зал: Великий зал Національної музичної академії
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut
Джерело: Газета "День"





Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
87.jpg