Ми-Є! Музика української Незалежності | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Ми-Є! Музика української Незалежності
Національний камерний ансамбль
Голубничий Сергій
Гаврилець Ганна Олексіївна
Скорик Мирослав Михайлович
Фроляк Богдана
Шевченко Юрій Валентинович
Ми-Є! Музика української Незалежності
4 вересня, четвер
Поширити у Facebook

25 серпня унікальним концертом в столичному Будинку Архітектора «відсалютував» на честь Незалежності України Національний камерний ансамбль «Київські солісти».

День 24 серпня є одним із найбільш значимих для нашої держави. Кожен музичний колектив прагне відзначити його публічним виступом-звітом, таким собі «музичним приношенням». У нинішньому трагічному сьогоденні кожен музичний твір, виконаний на честь Дня Незалежності, набуває особливого символічного сенсу.

Так було й у цьому концерті. У ретельно виструнченій драматургії двогодинної програми (диригент – Сергій Голубничий) кожен із творів був сповнений глибокої символіки, кожен є знаковим для вітчизняної культури, представляв її унікальність та, водночас, високий світовий рівень композиторської і виконавської творчості.

Концерт символічно розпочався Гімном України, який цього дня звучав особливо урочисто. Як і завжди в концертах агенції «UkrArtists», твір мав свою родзинку: звучав цей музичний символ в авторській версії для струнних незабутнього Мирослава Скорика (нещодавно знайдений рукопис у його монументальній нотній спадщині).

Таким само символічним був і фінал концерту – духовний гімн України «Боже, великий, єдиний» Миколи Лисенка. І знову прем‘єра: щойно здійснена оркестровка для струнного оркестру відомої композиторки Богдани Фроляк. Ці обидва гімни утворили символічну «арку» – обрамлення.

Змістовне наповнення концерту теж мало свою драматургію, побудовану на різких контрастних зіставленнях-«переключеннях»: віднайдена у Ватикані Симфонія До-мажор Максима Березовського – «українського Моцарта» – занурила слухачів у галантну атмосферу європейського класицизму 18 століття. “Хорал” для струнних світлої пам’яті Анни Гаврилець* – високого трагедійного змісту – нагадав про наше «свято зі сльозами на очах», про високу ціну, що її ми платимо за можливість вільно дихати. “Літо” для скрипки та струнних Антоніо Вівальді (з циклу «Пори року», соліст Володимир Кисельов) вкотре засвідчило: перед нами віртуози високого ґатунку! Адже, якщо ти зі сцени переповненого залу граєш хрестоматійну музику Вівальді (та ще й сольну партію!) – ти – справжній Музикант (з великої літери!) І захоплена слухацька спільнота вибухнула оваціями!

Другий відділ відкрила безсмертна “Мелодія” Мирослава Скорика у найпопулярнішій версії для скрипки та струнних (солістка Катерина Ястремська), яка в контексті сьогодення звучала особливо щемно, у «тоні» високої трагедії. На тій самій емоційній хвилі звучало й “Місто Марії” Золтана Алмаші (присвячене Маріуполю) – символ нашої незламності,

Твір, що вже отримав широке міжнародне визнання, неможливо слухати без сліз. Але він вкотре переконує: «ми вистоїмо!». «Адажіо» Семюеля Барбера, що, виявляється, свого часу послужило для Алмаші «стильовою моделлю» попереднього твору, було цікаво слухати з «просвітницької» точки зору:, гарно, красиво, емоційно просвітлено, але… (чесно кажучи, не «зачепило»).

Як передих перед кульмінацією: “Ми-Є!” для скрипки та струнних світлої пам`яті Юрія Шевченка* (солістка Олександра Алтухова) – своєрідний «народний хорал», авторське переосмислення національного гімну в основі якої мелодія Михайла Вербицького в емоційному поглибленні. Та українська стрілецька пісня «Плине кача» (аранжування для струнного Віктора Рекала) – разом ці обидві композиції і утворили трагедійну кульмінацію концерту, його найвищого емоційного накалу. І як постлюдія до них –“Тиха Молитва” для струнних Михаїла Шуха – також у новій редакції – в оркестровці для струнного оркестру Богдани Фроляк.


P.S. Зворушена, розчулена, «емоційно розворохоблена» публіка довго не відпускала втомлених, але щасливих музикантів. Як усе-таки класно, що у нас є така музика! Такі музиканти! І, що «Ми-Є!

* Юрій Шевченко і Анна Гаврилець пішли з життя у 2022 р., на початку цієї кривавої війни.



















Автор: Ірина Сікорська
Фото: Євген Сосновський
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти: Сергій Голубничий
Композитори:Ганна Гаврилець, Мирослав Скорик, Богдана Фроляк, Юрій Шевченко
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора



Інші:

"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
DSC_6349.jpg