Огляд концерту: Вечір органних дуетів “Перлини світової музики” | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Огляд концерту: Вечір органних дуетів “Перлини світової музики”
Юрійчук Надія Анатоліївна
Сидоренко Максим
Рой Тамара
Огляд концерту: Вечір органних дуетів “Перлини світової музики”
Концерт Надії Юрійчук та Максима Сидоренко
12 січня 2009, понеділок
Поширити у Facebook
Більшість слухацької аудиторії знають орган, як інструмент сольний і в деяких випадках як акомпануючий. Проте 12 січня на сцені Національного будинку органної і камерної музики відбувся, без перебільшення, певний музичний перформанс.

“Вечір органних дуетів” таку назву отримав цей концерт. А публіка з непідкупною зацікавленістю чекала на появу виконавців, двох органістів.

Декілька слів про виконавців:

Це солістка Дніпропетровського будинку органної і камерної музики, лауреат та дипломант міжнародних конкурсів, Надія Юрійчук, та соліст Національного будинку органної і камерної музики, лауреат міжнародних конкурсів Максим Сидоренко. У концерті, також, приймала участь лауреат міжнародного конкурсу Тамара Рой (флейта).

Музиканти підготували програму, яка складалася з популярних творів для більшості слухацької аудиторії в оригінальних перекладеннях та, навіть, оригінальних творів для двох органістів. Отже!

Першим твором дуету органістів стала Соната ля мажор Й.К.Баха, улюбленого сина Й.С.Баха. Старовинна барочна соната, поєднання техніки і мелодійності. Вона, чи не найкраще передає характер своєї епохи. Впродовж виконання твору відчувалася як зконцентрованість та і, часом,схвильованість музикантів.
Солістка Дніпропетровського будинку органної і камерної музики Надія Юрійчук(орган) та соліст Національного будинку органної і камерної музики Максим Сидоренко(орган)

Продовжила програму Фантазія фа мінор “Для механічного годинника” В.А.Моцарта. Цікавим є той факт що композитор у дев’ятирічному віці навчався у Й.К.Баха, який також вважався вундеркіндом свого часу.

У творі П. Ебена “Мутація” дует органістів перетворився у поєднання органу та фортепіано. Партію фортепіано виконував Максим Сидоренко.

Це було дійсно сміливе рішення - у відділенні концерту, яке складалося виключно з творів старих єпох, зробити вкраплення сучасності.

Одразу було зрозуміло за гармоніями акордів, короткими репліками та достатньо вільними імпровізаціями між солістами, що твір є втіленням саме концептуальної моделі композиції.

Перше відділення виконавці завершили трьома частинами з сюїти “Пер Гюнт”, найвідомішого твору Е. Гріга: “Ранок”, “Танок Анітри”, “У печері гірського кололя”. У тій кількості перекладень, які існують у музичній літературі для різних інструментів та складів, цей твір можна, без перебільшення, вважати універсальним.

У другому відділенні панував романтичний настрій, адже для слухацької аудиторіі наступні твори були не менш відомими – це, безперечно, Увертюра до опери “Вільгельм Телль” Джоакіно Россіні і “Танок Смерті” Каміля Сен-Санса.

Досить незвичними можна вважати звучання цих творів. Рахуючись зі специфікою органу і його тембральними окрасами, регістрами – вухо не завжди сприймало за належне окремі фрагменти. Можна навіть припуститися думки у деякії алегоричності виконання цих творів. Але наврядчи їх можна віднести до ряду гумористичних...

Слід зазначити, що у концерті, окрім дуетних творів, обидва виконавці продемонстрували і свої сольні якосні.

У виконанні Надії Юрійчук прозвучала Токката і Фуга ре мінор Й.С. Баха - найвідоміших з творів композитора, що є невід’ємною частиною концертного репертуару органістів світу. З перших нот одразу відчулася особливість інтерпретації виконавця у достатньо аскетичному і часом, навіть, прагматичному звучання. Крізь музичний тематизм прослуховувалися більшість голосоведінь, насолоджуючись великою палітрою тембральних фарб інструменту. Без перебільшення слід визнати, що це виконання було більш доцільно до ідеї звучання поліфонічних творів, зокрема Й.С.Баха, на відміну від більш розповсюдженого на пострядянському просторі романтичної манери інтерпретації.
Надія Юрійчук(орган)

В свою чергу Максим Сидоренко продемонстрував разноплановість музичного дарування виконавши “Три хоральні прелюдії” Дж. Міччела. З джазових елементів та своєрідної манери гри виконавня класичний орган в храмі перетворився на його різновид – Хаммонд-орган. У прелюдіях відчувалися мотиви з міста джазу – Нового Орлеану. А у схожій на маленьке оркестрове дійство, останній прелюдії, чітко прослуховувалися теми з “Вестасайдської історії” Леонарда Бернстайна, який ймовірно вплинув на композитора наразі у цьому творі.
Максим Сидоренко(орган)

На закінчення концертної програми на сцені Будинку органної і камерної музики утворилося оригінальне тріо: флейта (Тамара Рой), орган (Надія Юрійчук) і фортепіано (Максим Сидоренко). Прозвучали одразу два твори Астора П’яццоли. Цей союз у співвідношенні романтичного звучання флейти, активно-ритмічної гри Максима Сидоренка і надлегкого аккомпанементу органу часом передавав достатньо строкато ідею композицій.

Цей тонус як найкраще панував у останньому штриху концерту – Арії Й.С.Баха, яку тріо виконало на біс, а твір було виконано у авторській редакції. Рахуйте самі – перша частина твору пройша у звичній інтерпретації у виконанні флейти та органу, але у другій, несподівано динамічними пассажами пронизували джазові репліки фортепіано. Музичний перформанс було закінчено під гучні овації публіки!

Тамара Рой(флейта), Надія Юрійчук(орган),  Максим Сидоренко  (орган). Фото: Сергій Пірієв


Автор: Олександр Пірієв
Фото: Сергій Пірієв
Виконавець (артист): Надія Юрійчук, Максим Сидоренко, Тамара Рой
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України





Інші:

«Штраус Ґала»
Враження про «Концерт при свічках»
«Чарівний світ Андерсена»
Чарівно та яскраво
Легендарна «Травіата»
«Собор Паризької Богоматері» - балет
Найпопулярніші зимові хіти та різдвяні гімни
Код всеосяжної любові
Вічна балетна класика: на сцену Київської опери на Подолі повернулася «Жізель»
Європейська класика
Опера-казка «Три мішки хитрощів»
Шлюбний вексель» - нове звучання
Закарпатська обласна філармонія - ювіляри!
Перший музичний фестиваль пам'яті Олександра Володимировича Козаренка відбувся!
Оперна посмішка
Цьогоріч музика Лятошинського звучала на головних сценах Європи, США і Латинської Америки
Фантасмагорично-символічна «Мавка»
Балетні мандри до світу мрій
“Іду берегом моря, летять шахеди, працює ППО, а на зустріч – мій студент”
Концерт світла, сили та натхнення
Зворушлива подія
Музична розрада
Хор-свято, хор-радість, хор-театр…
Концерт «Duo Aeterna»
«Птах на горищі» в херсонському укритті
Мелодії миті
Український театр підкорює Європу
Запорожець за Дунаєм
Чарівна музика Йоганна Штрауса
Музики при свічках
Ансамбль Alter Ratio у європейському турне: сучасні голоси України звучали в Берліні та Гаазі
Ювілейний вернісаж у «Схід Опері»
Зіркова «Тоска»
Драконячі пісні» — балет-притча
Музика при свічках
Осінній вечір в Одеській філармонії
Завершальні акорди XVII фестивалю класичної музики «Буковинський листопад» - прозвучали 8-го листопада!
Браво, «Kyiv Piano Duo» !
Оперні контрасти Пуччіні
Три хорові концерти Народної академічної хорової капели імені Павла Чубинського, об’єднані назвою «Діалог культур: Україна — Балтія — Скандинавія — Велика Британія»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
100724_07.jpg