Здавалося, сам Брамс сидить десь у залі | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Здавалося, сам Брамс сидить десь у залі
Грінченко Максим
Погорецький Юрій
Завгородній Ігор
Яропуд Тарас
Струнний квартет
Здавалося, сам Брамс сидить десь у залі
ІV фестиваль Chamber Art Music став ще одним майданчиком для відродження школи камерного виконання
1 листопада 2012, четвер
Поширити у Facebook

У Києві завершився щорічний Міжнародний фестиваль класичної музики Chamber Art Music. Нагадаємо, цей форум є ініціативою та авторським проектом струнного квартету Collegium, склад якого зовсім нещодавно наполовину помінявся (замість Кирила Шарапова, 1-ї скрипки, — Ігор Завгородній; партію альта, яку грав Андрій Чоп, тепер виконує Максим Грінченко), що викликало деяке занепокоєння у шанувальників квартету, а втім, на щастя, на високий виконавський рівень ансамблю це не вплинуло.

Розмірковуючи про те, чим відрізняється цей захід від інших українських фестивалів камерної музики (найперше напрошується паралель із фестивалем Chamber Music Session, що є співзвучним уже за самою назвою), приходиш до висновку, що тут ідеться не про бренд чи самобутній проект квартету Collegium зі своїми амбіціями.

Chamber Art Music — ще один простір для творчості в руслі традиції камерного, ансамблевого виконавства в загальному контексті класичної музики в Україні, яка нині перебуває на етапі відродження, зокрема потребує формування самої школи, яку фактично втрачено для нашого покоління, обміну досвідом між українськими музикантами й музичними виконавцями Заходу.

Організатори це розуміють і, певна річ, не є оригінальними й у тому, що проводять у межах форуму благодійні майстер-класи для студентів з участю провідних професорів Європи і залучають до виступів талановиту українську молодь. Тобто йдеться не стільки про імідж самого фестивалю, скільки про системне і комплексне — паралельно з іншими подібними форумами — заповнення певної ніші в українській музичній культурі. У цьому сенсі таких фестивалів, безумовно, має бути більше в Україні.

Нині на базі кафедри струнних інструментів Національної музичної академії України відбулося прослуховування серед студентів-віолончелістів для того, щоб виявити серед них найталановитішого, котрому на концерті-відкритті фестивалю вручено як приз віолончель роботи європейського майстра. Інструмент одержала Ярослава Трофимчук. Це — ініціатива «Арт Фонду Воронова» та Мистецької фундації «Наше», які виступили партнерами Chamber Art Music.

Чільна тема програм цьогорічного фестивалю пов’язана не з конкретною епохою чи стилем, коливаючись, умовно кажучи, в межах бароко-класики-романтизму, а обумовлена, радше, варіантами складу камерних ансамблів: крім камерного оркестру, було представлено дует, тріо, квартет, квінтет і секстет.

Відкриттям для київської публіки став виступ молодого (1990 р. нар.) трубача із Росії Михайла Гайдука. Соліст оркестру Державного академічного Большого театру виступив разом із «Київськими солістами» (диригував Юрій Літун) у Концертах для труби з оркестром Телемана і Гуммеля. Труба Гайдука звучала яскраво й переконливо, із самого тембру цього інструмента музикант, схоже на те, дістав усе, що тільки міг, навіть... світло, яке, здавалося, заливало Великий зал консерваторії під час його гри.

Концерт «Вольфганг Амадей Моцарт: погляд із ХХІ століття», який відбувся в Національній філармонії, цілковито присвятили віденському класику. Ансамбль «Київські солісти» грали без диригента, як це було за часів композитора. Але функцію диригента по-своєму виконували солісти. Це і віртуоз міжнародного рівня флейтист Стефан Реті, максимально концентруючи на собі (точніше, на партії флейти) увагу музикантів оркестру, і не менш маститий музикант, піаніст, професор Вищої школи музики в Базелі Клаудіо Мартінес. Останній сидів з роялем посеред сцени, спиною до публіки, і контролював музичний процес, зокрема за допомогою диригентських жестів.

Тріумфом концерту під назвою «Романтичний квінтет» виявився квінтет Брамса для фортепіано, двох скрипок, альта й віолончелі (ораторія №34). У виконанні твору квартетом Collegium з участю піаніста Клаудіо Мартінеса було стільки експресії та енергії, що аж не вірилося, що з часу написання цього квінтету минуло 150 років, і сам Брамс, здавалося, сидить десь у залі.

Проект віолончеліста Дениса Северіна із Швейцарії «Віолончельні сюїти Й.С.Баха — автентика і традиції» в Культурно-освітньому центрі «Майстер-клас» балансував між майстер-класами, лекцією та концертом. Майже шокувала публіку інформація про те, що всі ми, як виявляється, невірно трактували семантику сарабанди в сюїтах Баха. До ритуалу поховання, як звикли вважати, цей танець з акцентом на другу долю не має жодного стосунку; цікаво, що в католицькій Іспанії, куди він свого часу був завезений із Європи, його заборонили як надто розбещений та еротичний.

Завершився фестиваль концертом «Музичні метаморфози» в атріумі готелю Fairmont з участю господарів фестивалю та молодих музикантів: Ірини Лаптінової (флейта), дуету Владислави Крускаль (фортепіано) і Катерини Бойчук (скрипка), альтиста Андрія Макія. І склалося враження, що традиція салонного камерного музикування в колі вишуканого товариства жива й понині!


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Струнний квартет "Collegium"
Виконавці: Максим Грінченко, Юрій Погорецький, Ігор Завгородній, Тарас Яропуд
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль класичної музики «ChamberArtMusic»
Джерело: Газета "День"



Інші:

На сцені Харків Опери знову ожила чарівна містерія — балет-притча «Драконячі пісні»
«Музика при свічках»
Одна з найяскравіших зірок фортепіано світу на сцені чернігівської філармонії з новою концертною програмою
У театрі імені Марії Заньковецької відбулась прем’єра мюзиклу «Кулі над Бродвеєм»
«Кантата часів війни» – браво!
«Від Вівальді до П’яццолли»
Балет «Норовлива донька» - новинка в афіші Національної опери України
Одеса приймала міжнародний конкурс що об'єднав учасників з 6 країн
Гала-концерт до ювілею «Схід Опера»
«Вогні Бродвею»
"Музика душі" - відбувся творчий вечір миколаївської композиторки Еліни Образцової
ВЕЧІР, який ТОРКНУВСЯ ДУШІ…
Закриття фестивалю "Віртуози" присвячене людині-герою
Новий голос Чернівців: перший органний академічний концерт молодих музикантів
Хор ім. Бортнянського: "VoxPopuliMei"
Французький шарм "Київських солістів"
Сміливе сценічне переосмислення “Золотого обруча” Б. Лятошинського
«Кармен» у «Схід Опера»
Зразок експериментального барокового мистецтва
Важлива віха
Тарас Шевченко – суперстар! Як прем’єра опери-кабаре "ТГШ. Подорож у часі" Харківської опери змінює уявлення  про поета
У Калуші відбудеться благодійний концерт камерного оркестру "Cantabile", де збиратимуть кошти на ЗСУ
У Полтавській філармонії відбувся концерт "Полтава збирає друзів" за участі військових музикантів
Сучасне українське балетне мистецтво захоплює!
«Від класики до модерну»
У Loft Stage «Схід Опера» відбувся «Гала Балет»
Концерт, в якому поєдналися класика та сучасність
В обласній філармонії зазвучав останній травневий акорд
Музика у виконанні камерного оркестру "ARS NOVA" звучала в стінах кірхи
У Львові відбувся ювілейний XX Фестиваль хорового мистецтва
Останній травневий акорд: у Кропивницькому завершився 80-й концертний сезон
Знаковий концерт-запис і дебют диригентки Наталії Пономарчук
«Кращі мюзикли»
У Києві до Дня Європи виконали гімн ЄС
У Токійському музеї мистецтва відбувся концерт української музики
У Королівській опері Швеції відбувся концерт, присвячений українським співакам Менцинському та Крушельницькій
У Харкові відбувся вечір музики Валентина Сильвестрова «Коди відродження: тиша»
Європейський тур Одеської опери у Нідерландах назвали «потужною культурною заявою»
Світова прем’єра документального фільму «Куба&Аляска» про життя українських парамедикинь
Рівненський музичний фаховий коледж концертом відзначив 70-річчя
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110817_112.jpg