Музичний діалог нової музики | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музичний діалог нової музики
Ансамбль
Пілютиков Сергій
Польова Вікторія Валеріївна
Музичний діалог нової музики
27 вересня в рамках ХХІІ Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест» у залі Національної спілки композиторів України відбувся концерт «Музичні діалоги: Україна – Росія»
27 вересня 2011, вівторок
Поширити у Facebook

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України виконав твори відомих композиторів Росії – Олександра Жемчужникова, Ельміра Нізамова, Олега Пайбердіна та Ярослава Судзіловського, а також українців Сергія Зажитька, Вікторії Польової, Золтана Алмаші та Сергія Пілютикова.

композитор Сергій Пілютиков«Ми представили композиторів, які, на наш погляд, сьогодні є помітними постатями в російській музиці, – повідомив художній керівник ансамблю, координатор проекту Сергій Пілютиков. – Українські ж композитори – це автори, які, подолавши бар’єри різноманітних технік і модних течій, уже можуть говорити власною мовою».

Музикантам було цікаво познайомитися з новою музикою російських колег. У процесі виконання вони прагнули показати, як відрізняються способи мислення композиторів, котрі мешкають у різних регіонах Росії. Справедливо зазначив Сергій Пілютиков: «Спектр російської музики величезний, як і ця країна».

Багатьом присутнім запам’яталися пронизливі звуки духових інструментів у творі «Гохуа» Олега Пайбердіна з Росії. Творчість цього композитора високо цінує кандидат мистецтвознавства Тамара Невінчана. Вона вважає, що він займає у російській музиці особливе місце як авангардний композитор, орієнтований на творчі глибини, а не просто зовнішній ефект. Музикознавець позитивно оцінила і весь проект «Музичні діалоги: Україна – Росія», назвавши опуси, що прозвучали, гідними уваги найприскіпливішої публіки й відзначивши як цікавого композитора керівника проекту Сергія Пілютикова (ми почули його роботу «Сигнал»).

звучить твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабасаНеоднозначну реакцію у публіки викликав твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабаса, – своєрідна театральна вистава майже без слів для актора і музиканта. Пофантазувати, що хоче нам сказати німий читець, активно жестикулюючи, граючи мімікою та заглядаючи у шпаргалку, можна було, дослухаючись до оригінальних низьких звуків інструмента. Музикант підсилював емоції читця вигуками й гупанням ногою по контрабасу.

Наприкінці в німого читця раптом прорізався голос і він видав: «Коли вкорочуються дві ноги з однаковою швидкістю, це значить, що не все втрачено». Незвичайний музичний твір звеселив і розворушив слухачів у залі.

Роз’яснити сутність почутого й побаченого ми попросили кандидата мистецтвознавства, заступника голови Київської організації Національної спілки композиторів України Галину Степанченко.

«Твори Сергія Зажитька завжди дещо епатують публіку, – посміхнувшись, відповіла моя співрозмовниця. – Я не слухаю їх як чисто музику, відносячи його творчість до театральності. Композитор пов’язаний із театром, писав для нього. Отож і звукотворчість оригінальна. Варто слухати й знати, що це буде обов’язково якийсь перфоманс. А ще – читати Беккета. Десь це навіяно філософією письменника, кінцівка твору викликає сарказм і до того, що відбувається, і до емоцій».

Музичні діалоги: Україна – РосіяДалі мистецтвознавець розповіла, що із задоволенням послухала твори Вікторії Польової «Цвітіння» та «Метелик» із циклу «Пісні непорочності» за Вільямом Блейком. На її думку, оригінальний світ неординарної поезії – напівпочуттів, напівсвітла, напівгри та напівтіні – сучасні композитори втілюють особливими засобами у сфері звуковидобування, гри звуком і тембром.

Взагалі ж Галина Степанченко йшла на концерт в очікуванні почути музику не у звичному для нас розумінні академізму, а саме так звану нову музику в Україні. Фахівець вважає композиторів, про яких говорить, дуже професійними. Володіючи всіма композиторськими технологіями, вони вибирають для себе потрібне. Так, спостерігаємо багато мінімалізму.

Як ми побачили, сучасні митці використовують акторську гру, неординарну декламацію. У результаті народжується нереальний образ, емоція або, скоріше, натяк на них. Комічність ситуації у творі Сергія Зажитька нас вражає, а значить, музика знаходить слухача.

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України

Слова вдячності Національній спілці композиторів України за надану можливість російським музикантам виступити на фестивалі й показати своє обличчя висловила директор культурних і освітніх програм представництва Росспівробітництва в Україні Людмила Чижова. «Фестиваль знайомить із новою сучасною музикою. Мені дуже приємно, що форум живе, набирає силу і продовжує радувати прекрасними творіннями», – сказала вона.

численні слухачі музичного фестивалю сучасної музики Київ Музик Фест 2011

Після концерту помітно було, що реакція людей різна, адже слухали концерт і молоді люди, і не дуже, але байдужих точно не залишилося.

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Світлана Соколова
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Ансамбль "Рикошет"
Композитори:Сергій Пілютиков, Вікторія Польова
Концертний зал: Концертний зал Національної спілки композиторів України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_112.jpg